اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راهپیمایی روز قدس در شهرهای لرستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: راهپیمایی روز قدس در شهرهای الیگودرز، ازنا، کوهدشت، پلدختر، نورآباد، الشتر، خرم‌آباد، بروجرد و دورود استان لرستان با شکوهی مثال‌زدنی برگزار شد.

راهپیمایی روز قدس در شهرهای لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لرستان، همزمان با روز جهانی قدس در سراسر کشور فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا در لرستان طنین‌انداز شد.

راهپیمایی روز جهانی استکبارستیزی از ساعت 11 صبح امروز در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، دورود، الیگودرز، پلدختر، الشتر، دلفان و کوهدشت، دوره چگنی و بخش‌های توابع لرستان به طور همزمان آغاز شد.

در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ده‌ها هزار نفر از مردم استان لرستان با سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی حمایت خود را از مردم مظلوم و تحت‌ ستم فلسطین اعلام کردند.

این راهپیمایی باشکوه و گسترده مردم روزه‌دار پلدختر از میدان شهید بهشتی آغاز و با سر دادن شعارهای ضد استکباری مسیرهای تعیین شده به مسجد جامع  محل برگزاری نماز جمعه پلدختر را طی کردند.

در راهپیمایی روز جهانی قدس با وجود گرمای هوا، مردم مسلمان و همیشه در صحنه پلدختر با حضور قاطع، منسجم و گسترده خود با مشت‌های گره کرده و اراده‌های پولادین ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و اسراییل غاصب اعلام کردند.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر منافق، هیات من الذله، مرگ بر ضد ولایت فقیه، حمایت از سوریه حمایت از حزب الله است، الله اکبر، آمریکا اسراییل این آخرین پیام است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، حمایت از فلسطین حمایت از امام است ازادی فلسطین ازادی اسلام اس ت از جمله شعارهای راهپیمایان پلدختر بود.

شرکت کنندگان در این حماسه بزرگ در حالی که تصاویری از امام راحل و مقام معظم رهبری و پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و فلسطین و تصاویر مربوط به بیت‌المقدس را حمل می‌کردند، ضمن اعلام انزجار از اقدامات رژیم صهیونیستی، از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند و ندای آزادی قدس را سر دادند.

استاد حوزه و دانشگاه قم در این مراسم با بیان اینکه روز قدس روز نمایش وحدت و برادری در حمایت از مردم مسلمان فلسطین است، گفت: وحدت مسلمانان در روز جهانی قدس، زمینه ساز نابودی اسراییل است و امام خمینی (ره)  با درایت و تدبر بی‌نظیرشان این روز را روز قدس نامیدند تا توجه عالم اسلام و مسلمانان به مسئله فلسطین از بین نرود.

محمد سجادی افزود: فریاد مرگ بر اسرائیل ملت ایران تا نابودی و سقوط کامل آن همیشه زنده خواهد بود و حضور مردم در این راهپیمایی بسیار گسترده و جالب توجه بود و مردم همواره در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی حاضر بوده و هستند.

وی با بیان این که امسال مردم ایران اسلامی با مشاهده حساسیت‌های موجود در جهان اسلام، احساس مسئولیت بیشتری کرده و گسترده و پرشورتر از هر سال به صحنه آمده‌اند، گفت: امروز کشورهای استکباری به یمن بیداری اسلامی و مقاومت مردم در برابر سیاست مزدوران و ابرقدرت‌های جهان با بحرانی جدی مواجه است.

فریاد مرگ بر اسرائیل در شهرستان دورود پیچید

مردم ولایتمدار شهرستان دورود با حضور در راهپیمایی روز قدس، ضمن اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین، شعار مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند.

دراین راهپیمایی که از ساعت 11 از میدان امام حسین(ع) آغاز و تا محل نماز جمعه واقع درکوی کارمندان ادامه داشت، مردم با شعارهایی نظیر«مرگ بر آمریکا» «مرگ بر اسرائیل» «مرگ بر انگلیس» «استقلال ،آزادی، بیداری اسلامی» حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و مردم کشورهای به پا خواسته بر علیه دیکتاتورها را اعلام کردند.

از نکات جالب توجه این راهپیمایی حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان بود که جلوه‌ای خاص به این راهپیمایی بخشیده بود.

فریاد مرگ بر صهیونیست در کوهدشت لرستان

امروز هم‌زمان با سراسر کشور، مردم کوهدشت نیز به حمایت از ملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از مردم ستمدیده فلسطین ابراز داشتند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای اسراییل مرگت باد آمریکا ننگت باد، رژیم صهیونیستی جرثومه فساد است، نابودی اسراییل یک وعده الهی است، اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است، راه امام و شهدا زنده است، نهضت ما همیشه پاینده است، ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم ضمن تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت، خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان دادند.

در ادامه فرماندار کوهدشت نیز در این مراسم ضمن قدر دانی از حضور پرشور و همیشگی مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: از سال‌ها پیش تاکنون که خانه‌های مردم مظلوم فلسطین توسط اشغالگران اسرائیلی به تصرف درآمده این رژیم همواره خطری جدی برای دنیای اسلام و منطقه خاور میانه بوده است.

عبدالرضا حمزه‌پور با تاکید بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین یادآور شد: رژیم صهیونیستی یک تهدید بزرگ برای جهان محسوب می‌شود و باید از صحنه روزگار محو شود.

در ادامه این راهپیمایی همچنین قطعنامه سراسری در 9 بند قرائت شد که در بخشی از آن آمده: مردم ایران آزادی قدس شریف را آرمان بلند انقلاب می‌دانند و آن را رمز دستیابی به وحدت مسلمین می‌دانند.

مردم مسلمان ایران تنها راه حل مسئله فلسطین و مهار بحران خاورمیانه را انحلال رژیم صهیونیستی می‌داند

این قطعنامه می‌افزاید: مردم ایران حمایت خود را از انقلاب‌های منطقه و بویژه مردم بحرین اعلام می‌کند.

لازم به ذکر استان نظیر این مراسم در دیگر شهرستان‌های لرستان و بخش‌ها باشکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/ل۱۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول