اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

خشکسالی 140 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با بروز پدیده خشکسالی افزون بر 140 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد شده است.

خشکسالی 140 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بروز خشکسالی تاکنون خسارات بسیاری را به بخش کشاورزی و دامداری این استان وارد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر دامداران این استان از مشکل کم آبی و یا کاهش سطح علوفه زیر کشت متحمل خسارات بسیاری شده‌اند اما تاکنون هیچکدام از دامداری‌های این استان تعطیل نشده است.

هیبتیان کاهش ظرفیت دامی را از جمله پیامدهای بروز خشکسالی برشمرد و گفت: اینکه به کذب عنوان شده است که تاکنون 9 واحد از مجموع واحدهای دامداری شهرستان تعطیل شده است واقعیت ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی این استان را 140 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجموع این خسارت به طور مستقیم و همچنین غیرمستقیم بر بخش کشاورزی و دامداری استان وارد شده است.

وی ادامه داد: افزایش بیماری دام، کمبود علوفه، بروز پدیده گرد و غبار، خشک شدن سطح چاه‌‎های آب از دیگر پیامدهای سوء بروز پدیده خشکسالی به‎شمار می‎رود.

هیبتیان خشک شدن 50 حلقه چاه تأمین آب مرغداری‌ها و دامداری‌های این استان را از دیگر این پیامدها برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به علت افزایش قیمت گوشت در سطح استان، گفت: کمبود علوفه به دلیل بروز پدیده خشکسالی از مهم‌ترین علل افزایش قیمت گوشت در این استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر کاه سفید با قیمتی معادل 550 تومان، جو 600 تومان و یونجه 750 تومان خرید و فروش می‎شود.

وی افزایش تقاضای مردم را از دیگر این دلایل برشمرد و گفت: به دلیل اینکه نهادها در تأمین مرغ در این مدت با مشکل مواجه شده بودند مردم با افزایش قیمت مرغ به سمت استفاده و مصرف گوشت قرمز روی آوردند که این امر موجب افزایش قیمت گوشت شد.

هیبتیان صادرات دام به کشورهای عربی را از دیگر دلایل افزایش قیمت گوشت در این استان اعلام و خاطرنشان کرد: صادرات دام موجب کاهش تعداد دام‌های کشور شده است که این کاهش دام قیمت گوشت را افزایش داد، که البته با افزایش قیمت گوشت صادرات دام به کشورهای عربی قطع شد.

وی مصرف‌گرایی مردم را نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت گوشت به ویژه گوشت سفید در این استان برشمرد و افزود: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت مرغ در استان چهارمحال و بختیاری 25 کیلوگرم است، در حالی که این سرانه در سال‌های گذشته تنها شش کیلوگرم گزارش شده بود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول