اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه خیریه امام رضا (ع) رودبار خبر داد

استقرار 160 صندوق جمع‌آوری زکات فطره در رودبار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه خیریه امام رضا (ع) ویژه ایتام رودبار از استقرار بالغ بر 160 صندوق این موسسه برای جمع‌آوری زکات فطره در این شهرستان خبر داد.

استقرار 160 صندوق جمع‌آوری زکات فطره در رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، رضا کاظمی تکلیمی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات ایتام و نیازمندان این شهرستان اظهار کرد: طبق سنوات گذشته بیش از 160 صندوق سیار و ثابت موسسه خیریه امام رضا (ع) رودبار ویژه ایتام در سراسر این شهرستان آماده دریافت مبالغ زکات فطره شهروندان و مسافران است.

وی افزود: در روستاهای شهرستان رودبار جمع‌آوری زکات فطره با نظارت و همکاری هیئت امنای مساجد صورت می‌گیرد و ماموران جمع‌‌آوری زکات فطره با داشتن کارت شناسایی در مکان‌های مشخص حاضر می‌شوند.

به گفته این مسئول در روز عید سعید فطر چهار چادر با صندوق ثابت جمع‌آوری زکات فطره در شهرهای لوشان، منجیل، رودبار و رستم‌آباد آماده دریافت مبالغ است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 80 میلیون ریال از صندوق‌های ثابت و سیار و مراجعات حضوری، زکات فطره، کفاره و سهم سادات جمع‌آوری شد، تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده صرف هزینه‌هایی مانند کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش، هزینه‌های درمان، پرداخت مستمری ماهانه به بیش از 512 خانوار ایتام و کمک به نیازمندان مراجعات حضوری می‌شود.

کاظمی تکلیمی یادآور شد: سرعت و دقت در برطرف کردن مشکلات مردم نیازمند شهرستان که به موسسه مراجعه می‌کنند موجب شده تا اقبال عمومی به موسسه خیریه امام رضا (ع) هر روز گسترش یابد.

وی موسسه خیریه امام رضا (ع) را یک موسسه مردمی و متعلق به مردم دانست و متذکر شد: عملکرد آن موجب شده خیران اعتماد و توجه بیشتری به این موسسه داشته باشند.

مدیرعامل موسسه خیریه امام رضا (ع) ویژه ایتام بیان کرد: در یک جامعه اسلامی و پیشرو که امور اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دست مردم است، نهادهای عمومی و دولت سیاست‌گذار، هدایت‌گر و ناظر بر امور هستند.

وی با اشاره به اینکه موسسات خیریه و عام‌المنفعه مورد حمایت مقامات عالی‌رتبه و ارشد نظام جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: علما و مراجع تقلید نیز توجه ویژه‌ای به موسسات عام‌المنفعه و بانیان آن دارند.

کاظمی‌ تکلیمی اضافه کرد: در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها وقف و امور نیکوکاری درصد بالایی از ارزش افزوده بخش اجتماعی را عهده‌دار است و مردم با تمام وجود در امور نیکوکاری مشارکت دارند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول