اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از بیماری‌های دامی

بیش از 4 هزار لیتر سموم ضد انگل در خراسان‌رضوی توزیع شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: در 4 ماهه ابتدای امسال بیش از 4 هزار و 800 لیتر سموم ضد انگل در تمام شهرستان‌های خراسان‌رضوی توزیع شده است.

بیش از 4 هزار لیتر سموم ضد انگل در خراسان‌رضوی توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عابدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در 4 ماهه ابتدای امسال بیش از 4 هزار و 800 لیتر سموم ضد انگل در تمام شهرستان‌های خراسان‌رضوی توزیع شده است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی در ادامه، افزود: توزیع این میزان سموم به منظور مبارزه با بیماری‌های ضد انگلی در میان دام‌های استان خراسان‌رضوی و در راستای ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از تبعات مخرب اقتصادی بیماری‌های انگلی آغاز شده است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، افزود: با توجه به ضرورت پوشش همه جانبه دام‌های استان علیه بیماری‌های انگلی و طبق برنامه‌ی مدون مبارزه با بیماری‌های دامی اعلام شده به شبکه‌ های دامپزشکی، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از 4 میلیون راس دام سبک، 180 هزار راس دام سنگین و بیش از 15 میلیون متر مربع جایگاه نگهداری دام زیر پوشش عملیات سمپاشی قرار گیرد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی بیان داشت: نظر به اهمیت موضوع در 4 ماهه ابتدایی سال سمپاشی بیش از 535 هزار راس گوسفند و بز، 25 هزار راس گاو و گوساله و نیز یک میلیون و 34 هزار مترمربع از جایگاه‌های نگهداری دام‌های استان به طور رایگان انجام شده است.

وی با مهم دانستن لزوم تامین اعتبارات برای اجرای طرح گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی دام، چنانچه اعتبارات مناسبی از سوی مدیریت بحران استانداری در این زمینه اختصاص یابد می‌توان زمینه پیشگیری از وقوع بیماری‌های انگلی و بیماری‌هایی که از طریق کنه‌ها به انسان منتقل می شود از جمله تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو را به میزان زیادی کاهش دهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول