اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

طرح پرورش ماهی در قفس در مشگین‌شهر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار در استان اردبیل طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان مشگین‌شهر اجرایی می‌شود.

طرح پرورش ماهی در قفس در مشگین‌شهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی و گردشگری مشگین‌شهر اظهار داشت: شهرستان مشگین به عنوان پایلوت توسعه شیلات انتخاب شده است که بخش عمده‌ای از طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه در این شهرستان اجرایی می‌شود.

وی با یادآوری این‌که این شهرستان از توانمندی تولید آبزیان گرمابی و سردابی برخوردار است، تصریح کرد:‌ هم اکنون یک سوم تولید آبزیان استان متعلق به شهرستان مشگین‌شهر است.

عبدایمانی خاطرنشان کرد: این آبزیان در 100 مزرعه و استخر پرورش ماهی تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان مشگین در تولید و تکثیر ماهیان قزل‌آلا رتبه اول استان اردبیل را دارد که با توجه به این استعداد باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد این شهرستان در حوزه پرورش ماهیان احیا شود.

وی بیان کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد سبلان اجرا می‌شود که امیدواریم با اجرای این طرح ظرفیت تولید در این شهرستان به بیش از یک‌هزار تن افزایش یابد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با افزوده شدن این توانمندی شهرستان مشگین‌ تا 5 هزار تن تولید آبزیان خود را افزایش داده و علاوه بر تأمین نیاز داخل استان تولیدکنندگان قادر به صادرات محصولات خود می‌باشند.

عبدایمانی گفت: شهرستان مشگین علاوه بر شیلات در بخش تولید محصولات سردرختی نیز به عنوان یک شهرستان موفق پایلوت کشوری انتخاب شده و همه ساله میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه این بخش انجام می‌شود.

در این جلسه نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه توصیف کرد.

یونس اسدی افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها و همچنین توسعه بخش شیلات به صورت پایلوت کشوری در مرحله اول برای 200 نفر فرصت اشتغال فراهم می‌آید.

وی تصریح کرد: علاوه بر استخرها و منابع آب موجود طرح پرورش ماهی در خیاوچای مشگین‌شهر نیز با ظرفیت 300 تن انجام می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: در این طرح با بهره‌گیری از روش برداشت آب و رهاسازی مجدد ماهیان در مسیر رودخانه علاقمندان می‌توانند به پرورش ماهی و همچنین فروش آن اقدام کنند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از علاقمندان خواست از امروز نسبت به ثبت‌نام در اجرای این طرح و بهره‌گیری از مزایای آن اقدام کرده و به نزدیک‌ترین واحد شیلات در جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: این شهرستان از استعداد خوبی در تولید آبزیان برخوردار است که باید این ظرفیت و توانمندی را قدر دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: طرح احداث تفرجگاه سد سبلان مشگین‌شهر در پنج مرحله طراحی و تعبیه شده که فاز اول آن در 30 هکتار اجرا می‌شود.

بهروز ندایی ادامه داد: در این تفرجگاه‌ها قرار است زمینه مستعد برای توسعه ورزش‌های آبی نظیر غواصی، اسکی روی آب و همچنین مراکز رفاهی، تفریحی و گردشگری به وجود آید.

فضایل عزیزی سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز از اختصاص 27 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری مشگین‌شهر خبر داد و یادآور شد: فاز اول مجموعه شیخ حیدر مشگین‌شهر به زودی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول