اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

معرفی 5 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی به بانک‌های عامل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از معرفی 5 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی به بانک‌های عامل خبر داد.

معرفی 5 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی به بانک‌های عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی شفیعی ظهر امروز در جمع بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان بشرویه اظهار کرد: بخش کشاورزی بیش از 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز صنایع را تامین می‌کند و در ایجاد اشتغال نیز موثر است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی در سال 57 کل محصولات تولیدی 25 میلیون تن بوده و در طول 30 سال بعد از پیروزی انقلاب این میزان به 110 میلیون تن رسیده که 4.5 تن برابر تولید افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه در چند سال اخیر، اعتبارات قابل توجهی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: اجرای سیاست‌های حمایتی از بخش کشاورزی از مهم‌ترین نیروهای محرکه کشور بوده که به عنوان مهم‌ترین اصول همواره در برنامه‌ریزی‌ها مورد ‌توجه بوده است.

شفیعی افزود: پس از تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی 230 میلیارد تومان تسهیلات پنج تا هفت درصدی به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده است که نسبت به استان‌های همجوار شرایط مناسبی برای استفاده از این تسهیلات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه قطب کشاورزی و دامداری در استان است، گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر برای جلوگیری از رکود کشاورزی در منطقه و سوق دادن اقتصاد این بخش به سمت شکوفایی با تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی، افراد متقاضی استفاده از تسهیلات کشاورزی و دامداری، طرح‌های پیشنهادی خود را به کارگروه ارائه داده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه هدف از ارائه این تسهیلات را ایجاد و تثبیت اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: به ازای هر نفر 30 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد و اگر طرحی به حجم اعتبار بالاتری نیاز داشته باشد با توجیه طرح‌های پیشنهادی مشکلی از لحاظ پرداخت تسهیلات نیست.  

شفیعی اضافه کرد: این تسهیلات برای همه پروژه‌های کشاورزی، دامداری، آب و خاک، تسطیح اراضی، صنایع تبدیلی، زراعی، باغی، گلخانه‌ای، احیا و مرمت قنوات، پرورش طیور و آبزیان قابل پرداخت است .

وی اضافه کرد: تاکنون 34 طرح کشاورزی و دامداری با اعتبار 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.   

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان خواست تا طرح‌ها و شرایط استفاده از این تسهیلات را برای کشاورزان، دامداران و افراد تحصیلکرده بخش کشاورزی توجیه کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول