اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

99 طرح در همدان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان از افتتاح 99 طرح در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار 112 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

99 طرح در همدان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز همزمان با آغاز هفته دولت اعضای شورای اداری شهرستان همدان با حضور در گلزار شهدا با نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و سپس با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن ارائه گزارش با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

فرماندار همدان در این دیدار از افتتاح 99 پروژه در هفته دولت خبر داد و افزود: افتتاح تصفیه‌خانه همدان، گازرسانی به پنج روستا، بهسازی پنج روستا، افتتاح استخر ذخیره پرورش ماهی با ظرفیت هشت تن، افتتاح 24 کیلومتر آسفالت راه روستایی و افتتاح طرح‌های آبیاری تحت فشار از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

حسن قهرمانی‌مطلق با اشاره به وضعیت اعتباری شهرستان همدان در سال 91 اظهار داشت: سهمیه شهرستان از بخش تملک دارایی 340 میلیارد ریال بوده که 298 پروژه بر این اساس تعریف شده است.

وی اجرای طرح آبرسانی از سد تالوار با 30 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث دانشکده شیمی بوعلی سینا با 50 درصد پیشرفت، ساخت مرکز خدمات کسب و پیشه، یادمان عین‌القضات و بیمارستان قلب فرشچیان را از جمله پروژه‌های در دست اقدام در همدان بیان کرد.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهربازی ارم در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: آزادراه همدان ـ تهران، کنارگذر شرقی همدان، مرکز آموزش هتلداری و کارخانه بتن صنعت تراورس نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی احداث راه آهن تهران‌ - همدان را از دیگر طرح‌های مهم در استان بیان کرد و اظهار داشت: این پروژه از سمت زرندیه به میزان 32 کیلومتر بالاس‌ریزی شده و از ابتدای مهرماه شاهد ریل‌گذاری این راه آهن خواهیم بود.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: با اتمام کار ریل‌گذاری، راه آهن تهران ـ همدان در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از طرح‌های مجتمع توانبخشی ایثار، بیمارستان فرشچیان، بخش سوختگی بیمارستان بعثت، دانشکده داروسازی، انجام یک‌هزار طرح محرومیت‌زدایی در استان و ایجاد مجتمع ورزشی بانوان با عنوان بخشی از پروژه‌های مهر ماندگار نام برد و گفت: این پروژه‌ها با تأمین اعتبار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

فرماندار شهرستان همدان از افتتاح 8 هزار واحد مسکن مهر در سال جاری خبر داد و افزود: 11 هزار واحد مسکن مهر نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به وجود 22 هزار واحد مسکن روستایی در سطح شهرستان همدان تصریح کرد: از این میزان، 9 هزار و 500 واحد مقاوم‌سازی شده و 6 هزار و 500 واحد نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

فرماندار همدان اجرای طرح توانمندسازی حاشیه شهر را از دیگر طرح‌های مهم انجام شده بیان کرد و گفت: از سال 83 تاکنون 45 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 98.5 درصد از جمعیت شهرستان همدان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون 63 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند که در هفته دولت پنج روستای دیگر به این تعداد روستا اضافه خواهد شد.

قهرمانی‌مطلق در ادامه با اشاره به سرشماری صورت گرفته در سال 90 افزود: طبق سرشماری صورت گرفته شهرستان همدان 651 هزار و 821 نفر جمعیت دارد که نسبت به سرشماری قبل 3.9 درصد افزایش جمعیت را نشان می‌دهد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه همدان روز شنبه هفته آینده و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید.

 انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول