اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

هر 10 سال یک زلزله بزرگ در ایران رخ می‎دهد

خبرگزاری فارس:‌ معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت:‌ هر 10 سال یک زلزله بزرگ در ایران رخ می‎دهد.

هر 10 سال یک زلزله بزرگ در ایران رخ می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین دوره آموزشی حفاظت و حراست در بحران که با حضور بخشداران استان‎های خراسان شمالی، سمنان و گلستان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: طی 27 سال گذشته در جهان 3 میلیون 600 هزار نفر بر اثر بلایای طبیعی جان خود را از دست داده‎اند. 

وی با اشاره به اینکه در این سال‎ها 240 میلیارد دلار خسارت در حوادث بر دنیا تحمیل شده است خاطر نشان کرد: یک سوم بلایای طبیعی جهان در آسیا رخ می‎دهد و ایران پس از کشورهای چین و بنگلادش حادثه‌خیزترین کشور آسیاست.

جمشیدی با بیان اینکه سالانه 4 هزار نفر بر اثر حوادث طبیعی می‎میرند افزود: هر 10 سال یک زلزله بزرگ در ایران رخ می‎دهد و خسارت‎های فراوانی را از خود به جای می‎گذارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه 70 درصد کشور ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد تصریح کرد: در هر سال بالغ بر 120 زلزله بالای چهار ریشتر را در کشور شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد: جهان در حال تحول است و به فرمایش مقام معظم رهبری در این تحول بیداری اسلام،‌ خیزش آمریکا و افول چهره آمریکا را شاهد هستیم.

جمشیدی اذعان کرد: امروز شعار مرگ بر آمریکا مخصوص کشور ایران و یا کشورهای اسلامی نیست بلکه این شعار در سراسر دنیا شنیده می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: ایران در این سال‎ها به موفقیت‎های چشمگیری دست یافته که ساختار جمهوری اسلامی، مقاومت مردم و موقعیت استراتژیک را می‎توان از دلایل این موفقیت‎ها ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت‎ها باید حفظ و حراست شود افزود:‌ مدیران با عمل به‌موقع و به‌اندازه نگذارند اسناد و امکانات فاش شود و با پیش‎بینی‎های لازم آمادگی مقابله با هر بحرانی را داشته باشند.

 انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول