اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

ساماندهی آب و فاضلاب 11 شهرستان گیلان مشکل دارد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از جذب 600 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی آب و فاضلاب شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: 11 شهرستان گیلان با مشکل ساماندهی آب و فاضلاب مواجه هستند.

ساماندهی آب و فاضلاب 11 شهرستان گیلان مشکل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، مهدی سعادتی در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت این شهرستان، اظهار کرد: در آخرین هفته دولت دهم یک‌هزار و 290 پروژه با اعتباری بالغ بر 810 میلیارد تومان در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه عنوان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های صنعتی، عمرانی، بهداشت و درمان، گردشگری، کشاورزی، ورزشی و... در استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار دوری از تجمل‌گرایی، ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم، انجام کارهای علمی و عمرانی و دستیابی انرژی هسته‌ای را از ویژگی‌های این دولت برشمردند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که ما را وادار به عقب‌نشینی کند تا از آرمان‌های امام شهدا دست برداریم، ابراز کرد: باید با تمام توان برای انجام و توسعه امورات عمرانی در کشور فعالیت کنیم.

سعادتی اقدام‌های انجام شده هفته دولت رودبار را قابل توجه خواند و گفت: بالغ بر 12 میلیارد تومان پروژه در زمینه‌های سالن ورزشی، آبرسانی و... در رودبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گستردگی و در مدخل ورودی گیلان قرار گرفتن را از خصوصیات منحصر به‌فرد رودبار نسبت به دیگر شهرستان‌های استان عنوان کرد و یادآور شد: دارا بودن جایگاه صنعتی و جاذبه‌های گردشگری و استعداد بالقوه در زمینه‌های کشاورزی از دیگر ویژگی‌های این شهرستان است.

استاندار گیلان حمایت از سرمایه‌گذاران را در توسعه شهرستان و استان موثر دانست و اذعان کرد: توسعه شهرستان و استان نیازمند طرح‌های جدی است که با حمایت از سرمایه‌گذاران محقق می‌شود.

استاندار گیلان از پیگیری‌ تاسیس سازمان زیتون در رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: تاسیس سازمان زیتون در استان نیازمند اخذ مصوبه از شورای عالی اداری کشور است که پیگیری‌ها برای تحقق این امر ادامه دارد.

سعادتی، قدمت چند هزار ساله زیتون در گیلان، وجود مرکز تحقیقات زیتون و باغ‌های انبوه زیتون در رودبار را از شرایط استقرار سازمان زیتون در این استان برشمرد.

وی از جذب اعتبار 600 میلیارد تومانی برای ساماندهی آب و فاضلاب شهرستان‌های گیلان خبر داد و افزود: 11 شهرستان استان با مشکل آب و فاضلاب و ساماندهی آب‌های سطحی مواجه هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان، ارتقای محدوده منطقه آزاد انزلی را یکی از خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان رودبار عنوان کرد و متذکر شد: ارتقای این محدوده نیازمند مصوبه دولت است.

این مسئول از آبگیری سد شهر بیجار تا پایان کار دولت دهم خبر داد و اضافه کرد: با آبگیری این سد علاوه بر برطرف کردن مشکل آب شرب شهرهای گیلان، در بخش کشاورزی نیز آبرسانی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول