اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی و باز مساجد با 12 هزار جلد کتاب تجهیز شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان اردبیل گفت:‌ کتابخانه‌های عمومی و باز مساجد استان اردبیل با 12 هزار و 600 جلد عنوان کتاب تجهیز شدند.

کتابخانه‌های عمومی و باز مساجد با 12 هزار جلد کتاب تجهیز شدند

نادر سقا در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد اردبیل یکی از نهاد‌هایی است که فرهنگ‌سازی برای مطالعه و کتابخوانی را جزو اولویت‌های برنامه خود قرار داده است.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و باز و توزیع کتاب در مناطق روستایی و محروم را از اقدامات مهم و تاثیر‌گذار این مجموعه توصیف کرد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد اردبیل در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های فرهنگی دولت خدمتگزار در حوزه فرهنگ کتابخوانی به ویژه فرهنگ مطالعه مفید به برنامه‌ریزی و جریان‌سازی این امر مهم اقدام کرده است.

سقا به ایجاد و تجهیز 123 کتابخانه عمومی و 125 کتابخانه باز به عنوان یکی از اقدامات این نهاد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد.

این مسئول به دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: تدوین و تهیه بروشور‌های مختلف در جهت مطالعه مفید با موضوعاتی مانند اخلاق خانواده و همسر‌داری در فرهنگ رضوی، جان جانان پیرامون مهدویت و جوان از منظر مقام معظم رهبری، برگزاری دوره‌های آموزشی کتابداری ویژه کتابداران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل و اعزام کتابداران نمونه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان اردبیل همچنین در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: با چاپ دو کتاب با عناوین " آداب ارتباط اجتماعی " و زندگینامه شهید اعلایی " از مولفین کانون‌ها حمایت شده است.

سقا برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در مناسبت‌های خاص و توزیع کتاب با موضوعات مختلف آموزشی، فرهنگی و دینی در کتابخانه‌های مساجد مناطق روستایی و محروم را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی در پایان سخنان خود بیمه 42 نفر از کتابداران و مدیران مسئول کتابخانه‌های کانون‌های مساجد را از دیگر برنامه‌های اجرا شده اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول