اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد

‌ارزیابی‌ دستگاه‌ها‌ براساس 250 شاخص عمومی و اختصاصی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌شرقی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: از کارگزاران نظام در استان براساس نظام ارزیابی عملکرد تقدیر شود.

‌ارزیابی‌ دستگاه‌ها‌ براساس 250 شاخص عمومی و اختصاصی

علیرضا حاجی‌خیاط امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: چهارم شهریور ماه به عنوان روز کارمند یادآور خدمت، ایثار و ارج نهادن به مجاهدت‌های قشر عظیمی از جامعه است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخش مهم و اساسی از اداره امور کشور به دوش آنان قرار دارد.

وی تصریح کرد: هفته دولت را به ‌کارگزاران دستگاه‌های دولتی در استان تبریک و تهنیت گفته و در این روزها که آذربایجان‌ در سوگ فرزندان خود  نشسته، برای درگذشتگان زلزله اخیر شهرستان‌های هریس، ورزقان و اهر مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت داریم.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: کارمندان سرمایه انسانی و معنوی هر سازمانی تلقی می‌شوند و نقش موثری در ارتقای عملکرد، اثربخشی و کارایی دستگاه‌های اجرایی دارند.

وی تصریح کرد: کارمندان به عنوان خانواده بزرگ دولت تلقی می‌شوند از این رو سزاوار است روز کارمند را قدر بدانیم و در بزرگداشت مقام ارزشمند و والای کارمند در عرصه‌های مختلف به ویژه کارکنان سخت‌کوش سازمان‌ها بکوشیم.

حاجی‌خیاط اظهار کرد: به همین مناسبت روز کارمند فرصتی است برای تبیین جایگاه و رفع مشکلات کارمندان چراکه کارمندان با دلسوزی و حسن نیت، سرمایه غیرقابل برگشت خود یعنی عمر، وقت گرانبها و انرژی خود را صرف خدمت به مردم و نظام می‌کنند و خدمتگزار مردم هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی به عمل آمده از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی استان براساس  دستورالعمل‌های مربوطه میزان موفقیت واحدهای اجرایی استان در خدمت‌رسانی به مردم و سایر محورهای تعیین شده در سال 1390 در برنامه‌ پنجم توسعه در بیش از 250 شاخص عمومی و اختصاصی مورد سنجش قرار گرفت تا در  چارچوب آن با همسوسازی اهداف کارکنان با اهداف سازمان زمینه‌های اثربخشی سازمان‌ها بیش از پیش فراهم شود.

حاجی‌خیاط گفت: سنجش کیفیت خدمات دولتی و خدمت‌رسانی به مردم و شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات نظام اداری در دستگاه‌های اجرایی ظرفیت مناسبی برای ارتقا و ایجاد فضای رقابتی مثبت برای تعالی سازمانی دستگاه‌های اجرایی استان فراهم می‌سازد.

وی افزود: امسال نیز همانند سنوات پیش، از دستگاه‌های برتر علاوه بر معرفی و تجلیل در سطح ملی در قالب جشنواره شهید رجایی استانی نیز تقدیر شده و در چارچوب آیین‌نامه‌های ابلاغی از پاداش فوق‌العاده کارایی و عملکرد برای کارکنان خود بهره‌مند خواهند شد.

حاجی‌خیاط افزود: همچنین به منظور ارج‌دهی به فرهنگ کار گروهی، از تیم‌های فعال دستگاه‌های برتر به عنوان کارمندان برگزیده در جشنواره شهید رجایی قدردانی خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگروه پژوهش، فناوری و  تحول اداری استان در سال گذشته دستگاه‌های اجرایی برگزیده و تیم کاری برتر استان را به عنوان برگزیده‌های استانی در ارزیابی عملکرد به جشنواره شهید رجایی در سطح ملی و استانی معرفی کرد و اغلب دستگاه‌های اجرایی از فوق‌العاده کارایی به کارکنان خود بهره‌مند شدند.

حاجی‌خیاط گفت: کارمندان خانواده بزرگ دولت که صادقانه در عرصه‌های مختلف تلاش کرده و به ارائه خدمات مختلف به مردم شب و روز جدیت به خرج می‌دهند، شایسته تقدیر هستند.

وی در ادامه از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست معیارهای تشویق و تذکرات خود را در چارچوب ضوابط تعیین شده در الزامات طرح تکریم ارباب رجوع، میزان موفقیت و ابتکارات کارکنان را در وظایف محوله اعمال کنند. 

ستاد جشنواره شهید رجایی استان در هفته جاری تشکیل شده و پس از بررسی و اعلام دستگاه‌های برتر و تیم کاری برگزیده سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به برگزاری جشنواره اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول