اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات لنگرود خبر داد

رهاسازی 15 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه چمخاله لنگرود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات لنگرود از رهاسازی 15 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه چمخاله در سال جاری خبر داد.

رهاسازی 15 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه چمخاله لنگرود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، علی‌اکبر قربان‌نیا صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه پرورش ماهیان سردآبی لیلاکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: مزرعه سردآبی پرورش ماهی لیلاکوه در مدت شش ماه 8 تن ماهی قزل‌آلا به بازار عرضه کرده است.

وی ظرفیت این استخر را چهار تن به مساحت 200 مترمربع عنوان کرد و گفت: در هر رهاسازی 6 هزار قطعه ماهی با میانگین وزن 350 تا 450 کیلوگرم به بازار عرضه می‌شود.

رئیس شیلات لنگرود مزایای مرکز پرورش ماهی مذکور را نزدیکی به شهر لنگرود برای عرضه ماهی تازه به بازار دانست و یادآور شد: این مرکز با 35 میلیون وام و با 8 میلیون آورده شخصی به بهره‌برداری رسید و هزینه جاری آن 4 میلیون تومان است و تولید آن 20 کیلو در مترمربع است که با تجهیز و مکانیزه شدن آن تا 30 درصد قابل افزایش است.

وی ابراز کرد: به ازای هر طرح برنامه در 5 تن دو نفر و یک اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

قربان‌نیا با اشاره به طرح‌های در دست احداث تصریح کرد: طرح توسعه ماهیان خاویاری در کارگروه توسعه کشاورزی لنگرود قرار دارد و با برطرف شدن مشکلات این طرح با حمایت فرمانداری و استانداری موانع برطرف می‌شود تا به توسعه منطقه کمک شود.

به گفته وی، شهرستان لنگرود دارای سه پره فعال ماهیگیری با 220 صیاد است که در فصول صید به صید ماهیان استخوانی کفال و ماهی سفید می‌پردازند.

این مسئول، با بیان اینکه امسال 15 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه چمخاله رها شده است، خاطرنشان کرد: این بچه ماهی‌ها از شبکه شهید انصاری و دکتر یوسف‌پور انتقال داده شده‌اند و به برکت بارندگی‌های اخیر شرایط فیزیکی و شیمیایی آب برای بچه ماهیان بسیار مساعد بود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول