اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا خبر داد

ثبت 200 موضوع در زمینه شهادت و ایثارگری در بانک ایده

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا از ثبت بالغ بر 200 موضوع در زمینه شهادت و ایثارگری در بانک ایده خبر داد.

ثبت 200 موضوع در زمینه شهادت و ایثارگری در بانک ایده

سید حمید مشتاقی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مظلومیت برخی شهدا اظهار کرد: به عنوان مثال محمد تورانی شهید امنیت استان مازندران است و طلبه‌ای بود که از آبرو، جان و امنیت خود گذشت و امنیت را برقرار کرد و اکنون حتی یک کوچه در ساری به نام این شهید وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوعات دوران اسارت گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی بر لزوم توجه و فعالیت در این زمینه تاکید و همگان را به این سمت هدایت کردند.

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا از تشکیل بانک ایده خبر داد و افزود: در این بخش موضوعات نابی که از ظرفیتی برخوردار هستند که به عنوان کتاب مرجع و منبع تدوین شوند، شناسایی شده و در اختیار ارگان‌ها و نهادها قرار می‌دهیم تا از این موضوعات استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: تنها 20 تا 30 سال فرصت داریم تا خاطرات رزمندگان و ایثارگران را ثبت کنیم تا نسل‌های بعدی بتوانند از آنها استفاده کنند.

مشتاقی‌نیا با بیان اینکه 200 تا 300 موضوع با جزئیات در بانک ایده ثبت شده است گفت: موضوعات و جزئیات آنها اتفاقاتی است که جنبه سازنده و تاریخی دارد.

وی خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی در خصوص مظلومیت شهدای نسل سوم انقلاب که در درگیری اخیر پژواک و فتنه 88، به شهادت رسیدند به زودی چاپ می‌شود.

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه وقایع بسیار جالب و آموزنده‌ای در حوزه روایت‌گری اسارت و آزادگی در اردوگاه‌ها وجود دارد گفت: متاسفانه کتاب‌های جامعی در این خصوص وجود ندارد و بسیاری از راویان در مناطق جنگی چیزی از دوران اسارت و آزادگی نمی‌دانند.

وی یادآور شد: در نظر داریم یک سری از شاخصه‌های آموزنده و سازنده در زمینه اسارت را در کتاب 150 صفحه‌ای‌ با عنوان روایت آزادگی چاپ کرده و در اختیار راویان و عموم مردم قرار دهیم.

مشتاقی‌نیا عنوان داشت: تاکنون 10 کتاب مانند سرزمین مقدس، روایت مقدس، شیدایی و با راویان نور برای راویان چاپ شده و کتاب 40 حماسه در دست چاپ بوده و به زودی چاپ می‌شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول