اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موسسات کارآموزی فنی‌و‌حرفه‌ای کرمانشاه خبر داد

419 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مسئول موسسات کارآموزی فنی‌و‌حرفه‌ای کرمانشاه گفت: در 4 ماهه نخست امسال 419 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد استان کرمانشاه داشته‌ایم.

419 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد کرمانشاه

رضا عمرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: اداره‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه با هدف نظارت کمی، کیفی و جلوگیری از بروز تخلفات، شناسایی و برخورد با متخلفان در مسیر ارتقا کیفیت سطح آموزش‌ها در 4 ماهه نخست امسال 419 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد استان به‌عمل آورده است.

عمرانپور ادامه داد: این بازرسی‌ها و نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد و کیفیت آموزشی آموزشگاه‌ها به منظور بهبود و ارتقا سطح کیفی آموزشگاه‌ها با توجه به معیارها و ملاک‌های آموزشی روز در راستای ارائه خدمات مطلوب به فراگیران است.

وی با تاکید بر آشنایی کامل بازرسان با اصول و قوانین بازرسی تصریح کرد: در سال‌جاری افزایش حجم بازرسی‌ها، در عین حال اجرای بهینه نظارت و بازرسی، کاهش چشم‌گیر تخلفات آموزشگاه‌های آزاد را به همراه داشته است.

عمرانپور ارزیابی عملکرد آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد اعم از مدیر، مربی و سطح کیفیت آموزش‌ها و تجهیزات را از جمله اهداف بازرسی از آموزشگاه‌ها عنوان کرد.

مسئول موسسات کارآموزی فنی‌و‌حرفه‌ای کرمانشاه با اشاره به این مطلب که در حال حاضر تعداد 289 آموزشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد فعالیت دارند ادامه داد‌: پس از بررسی نتایج بازرسی‌ها‌، آموزشگاه‌هایی که بر‌اساس استانداردهای آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای دارای وضعیت مناسبی هستند مورد تشویق قرار گرفته و با آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد متخلف طبق آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات برخورد می‌شود.

وی با اشاره به خدمات سه ماهه نخست سال‌جاری اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان گفت‌: ارائه بیش از 2 میلیون نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد کرمانشاه و ارائه 2 میلیون و 280 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از خدمات سه ماه نخست سال‌جاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان بوده است.

مسئول اداره موسسات کارآموزی فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی به عنوان بازوان توانمند سازمان در اجرای آموزش‌های فنی و مهارتی گفت‌: در سه ماهه نخست سال‌جاری‌ 7 هزار و 234 نفر دوره آموزشی در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد ارائه شده است.

عمرانپور با اشاره به ضرورت حرفه‌آموزی و نقش آن در توسعه اقتصادی و صنعتی گفت‌: فراهم کردن زمینه‌های توسعه و استفاده مطلوب و بهینه از قابلیت‌های بخش خصوصی در رفع معضل بیکاری موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: توانمند‌سازی و توسعه آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد و گسترش آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص در شتاب بخشیدن به رشد و توسعه کشور ضروری است.

*راه‌اندازی کارگاه آموزشی کشت سیر در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای روانسر

عمرانپور از راه‌اندازی مرکز آموزش کشت سیر در مرکز آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان روانسر برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: با هدف گسترش مهارت‌آموزی در مسیر ایجاد اشتغال اقدام به راه‌اندازی کارگاه آموزشی کشت سیر برای بانوان در شهرستان روانسر کردیم.

وی گفت: فراگیران در این دوره آموزشی با انواع سیر، روش کاشت سیر، شرایط اقلیمی و خاکی، آماده کردن خاک و بستر مناسب جهت کاشت سیر، نحوه کاشت، مبارزه با علف‌های هرز، وجین‌کردن، کوددهی، آشنایی با آفات گیاه سیر و روش‌های کنترل آن، نحوه برداشت سیر، فرایند عمل‌آوری و انبار کردن آن آشنا می‌شوند.

مسئول موسسات کارآموزی فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه افزود: کارآموزان در این کارگاه آموزشی خواص دارویی سیر، مضرات احتمالی سیر در صورت استفاده نادرست، چگونگی از بین بردن بوی سیر، نکاتی در خصوص مصرف سیر و یافته‌های تازه درباره سیر را فرا گرفتند.

عمرانپور در پایان گفت: این کارگاه آموزشی مورد استقبال مردم روانسر قرار گرفته است و می‌تواند با ایجاد اشتغالزایی به اقتصاد خانواده‌ها نیز کمک کند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول