اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

دانشجو و دانشگاه نیازمند کرسی‌های آزاداندیشی هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: با توجه به اینکه در عرصه جنگ نرم هستیم، دانشجو و دانشگاه امروز نیازمند کرسی‌های آزاداندیشی هستند.

دانشجو و دانشگاه نیازمند کرسی‌های آزاداندیشی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرزاد جهانبین در چهارمین روز از طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است و در این جنگ نرم ادراک، ارزش‌ها و سلیقه‌های انسان‌ها مورد هدف قرار داده می‌شود و دشمنان سعی می‌کنند تا این ادراک، ارزش‌ها و سلیقه‌ها را در کشور ایران عوض کنند که ملت ایران باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر مسئله کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید بسیار دارند و این مسئله را بسیار مهم می‌دانند که باید مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد.

جهانبین در خصوص خارج شدن ارز از کشور اذعان کرد: برای خرید کالا از کشورهای خارجی مقدار زیادی ارز از کشور خارج می‌شود و اگر کشور ایران تولید و سرمایه ایرانی را زیاد کند، موجب می‌شود که ارز کمتری از کشور خارج شود.

جهان‌بین افزود: دشمنان از طریق جعل اطلاعات، دیپلماسی‌های عمومی، تبلیغات و شایعه‌سازی، علایق و روان انسان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: دشمن در جنگ نرم از طریق هدف قرار دادن عقاید، باورها و ارزش‌ها که مهم‌ترین لایه‌های فرهنگ است، می‌خواهد فرهنگ ما را عوض کند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای برخی دانشگاه‌ها فضای عقلانی نیست، زیرا فرد عاقل فردی با علم است که در مواجهه با مطلبی آن را تجزیه و تحلیل کند و اهل آینده‌نگری باشد و اینها چیزهایی هستند که متأسفانه در دانشگاه‌های کشور ما کم است.

وی ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند در دانشگاه‌ها برگزار شود، هرچند در ابتدا ممکن است که با هیاهو روبه‌رو شود ولی بعد از مدتی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

جهانبین‌ یادآور شد: اگر این کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برگزار نشود، موجب می‌شود تا جو احساسی در دانشگاه‌ها برقرار شود و این همان خواسته دشمنان است.

جهان‌بین افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند نوعی کلاس در جمع یا بین دو نفر باشد و افراد می‌توانند در این کلاس‌ها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه امام خمینی قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک انقلاب جهان‌بینی در سطح جهان به وجود آورد که این انقلاب امروز مسیر جدیدی را در دنیا گشوده است.

جهانبین در خاتمه گفت: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی داشته باشیم و فضای شفافی درست کنیم، دشمنان و منافقان نیز فرصت ابراز وجود نخواهند داشت.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول