اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خراسان جنوبی:

توسعه کرسی‌های آزاداندیشی ضرورت امروز دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: توسعه کرسی‌های آزاداندیشی نیاز امروز دانشگاه‌ها است.

توسعه کرسی‌های آزاداندیشی ضرورت امروز دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی جعفری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور اسلامی کردن دانشگاه توجه به ارزش‌های معنوی، ارائه راهکاری‌های فرهنگی، عجین کردن نسل جوان با مبانی دینی، رویکردهای معنوی و مدیریت اسلامی در مراکز آموزش عالی یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌هایی از قبیل ضیافت اندیشه، کرسی‌های آزاد‌اندیشی و دیگر طرح‌های دینی و فرهنگی یکی از نیازهای روز دانشگاه‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار تصریح کرد: افراد هر جامعه در سه گروه بی‌اثر و خنثی، تاثیرگذار تاریخ‌نویس و افراد تاریخ‌ساز تقسیم‌بندی می‌شوند و گروه سوم منشأ تغییر تاریخ و رهبران تاریخ هستند و معلمان و اساتید در ساخته شدن این افراد نقش مهمی دارند.

قهرمان رشید با اشاره به اینکه افراد گروه سوم در هر جامعه‌ای کم اما ارزشمند هستند، افزود: این افراد در هدایت درست و تعالی جامعه تاثیرگذارند؛ در جامعه اسلامی ما یکی از این افراد شهید مطهری است.

وی ایران اسلامی را به عنوان لولای فرهنگی و یک عنصر عظیم فرهنگی در منطقه دانست و ادامه داد: اسلامی شدن دانشگاه، تغییر نقشه مهندسی و فرهنگی مراکز آموزش عالی یک ضرورت است که بیشتر از گذشته باید مدنظر باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه الگوی مصرف فرهنگی و تولید فرهنگ یکی از رسالت‌های دانشگاهیان، اساتید و حوزویان است، گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین و حساس‌ترین نبرد ما با دشمنان نبرد فرهنگی و سیاسی است.

رشید گفت: دشمنان با نفوذ بر افکار و تغییر فرهنگ‌های دینی و اصیل ملت قصد دارند سکولاریسم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را وارد جامعه کنند و از طرفی دشمن بر پایداری زیرساخت‌ها در ایران اسلامی واقف است اما همچنان ما باید با جریانات معارض مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه دیروز رژیم پهلوی ژاندارم غرب در منطقه بود، اظهار کرد: ولی امروزه ایران اسلامی با وجود تمامی تحریم‌ها و تهدیدها الگوی درجه یک و برتر در منطقه و حتی جهان است.

*اسلام‌محوری و ولایتمداری از شاخص‌های انقلاب اسلامی است

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اسلام‌مداری، دین‌محوری، ولایت‌پذیری و احترام به حقوق انسانی از شاخص‌های مردم ایران اسلامی است که سبب شده این انقلاب و نظام در منطقه و دنیا الگو باشد.

رشید ادامه داد: باید تلاش کنیم که در دام دشمنان گرفتار نشویم چرا که دشمن امروزه با طراحی شبکه‌های ضد اسلامی و فرهنگی، فرقه‌سازی و اختلاف میان شیعه و سنی درصدد تفرقه و ایجاد صدمه در بدنه انقلاب و نظام دینی ما است.

*فعالیت 12 واحد دانشگاهی در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در بخش دانشگاهی بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در دولت نهم و دهم اقدامات خوبی در این استان انجام شده است، افزود: در گذشته خراسان جنوبی دارای چهار واحد دانشگاهی بوده اما 12 واحد دانشگاهی هم‌اکنون در این استان فعالیت دارند.

استاندار خراسان جنوبی از افزایش 200 درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان از 380 درصد رشد برخوردار بوده است.

رشید با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 پروژه مربوط به دانشگاه‌‌های این استان با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: ایجاد پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و کانون‌های مختلف در زمینه دانشگاه از اهم اقدامات انجام شده در این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول