اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس خبر داد

رسالت خبرنگار در جنگ نرم معنا و مفهوم پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: رسالت خبر و خبرنگاری در جنگ نرم، معنا و مفهوم پیدا می‌کند و نزد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

رسالت خبرنگار در جنگ نرم معنا و مفهوم پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت حسنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه بازی را کسانی می‌برند که انبوهی از اطلاعات تازه و دست اول را زودتر از دیگران عرضه ‌کنند و این عامل باعث جذب بیشتر مخاطبان و گرایش آنان به سوی خواسته‌هایشان می‌شود.

حسنی خاطرنشان کرد: با گسترش علوم و تکنولوژی‌های نوین، سایت‌ها و فضای مجازی، دسترسی به اطلاعات و اخبار سریع‌تر می‌شود، چراکه یک خبرنگار باهوش با درایت خود می‌تواند ضمن واکاوی به برجسته‌کردن نقاط قوت، نشاط و شادابی را در جامعه به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه به کاربردن سوژه‌های بکر و نو حاصل زحمات و تلاش خبرنگار است، افزود: ساختار خبر هنری که مفاهیم اساسی خبرنویسی است، با فرهنگ غنی اسلامی شکل می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس بیان داشت: برای موفقیت در عرصه خبر باید به گسترش دانش و اطلاعاتی که بتوان بیش از پیش به رسالت خود جامه عمل پوشاند و همچنین استخراج از معدن علوم اهل‌بیت و بهره‌گیری از دانش آنان به جای تکیه‌زدن به غرب و شرق را سرلوحه قرار داد.

حسنی اضافه کرد: با توجه به عنصر ویژگی مجاورت جغرافیایی، خبرهای مربوط به محله، شهر، دیار و کشور با مشابهت‌های فرهنگی، عقیدتی، قومی، نژادی و اجتماعی ارزش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: گرچه عده‌ای خبر را سخنی می‌دانند که احتمال درست و دروغ بودن آن می‌رود، اما اصحاب رسانه در نشر اخبار خود به صفات یک خبر خوب که تازگی، جالب‌بودن و درستی و صحت خبر است، توجه می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول