اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صالحی‌مرام:

رئیس جمهور ‌500 میلیون دلار برای توسعه صنایع دستی اختصاص داد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌از اختصاص 500 میلیون دلار به‌ منظور توسعه صنایع دستی ‌خبر داد و گفت:‌ رئیس‌ ‌جمهور ‌به منظور توسعه ‌هنر صنایع دستی ‌این اقدام را انجام داد.

رئیس جمهور ‌500 میلیون دلار برای توسعه صنایع دستی اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد محمدحسن صالحی‌مرام بعد از ظهر امروز در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 94 درصد نهاده‌های بخش صنایع دستی در داخل کشور تولید می‎شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی در کشور هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است، افزود: جایگاه این صنعت قرار گرفتن در قله و رأس هرم است اما متأسفانه امروز این‎چنین نیست.

صالحی مرام ادامه داد: خداوند نعمت بزرگی به نام نفت را به این کشور هدیه کرده است که به دلیل داشتن این نعمت ما از دیگر نعمت‌های ملی غفلت کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه عرضه کالاها در کشور بر مبنای تولیدات داخلی نیازمند عزم ملی است، گفت: اگر ملت ایران بتوانند بر توانمندی‎ها‌ی ملی خود تأکید کند خواهند توانست با تولید آثار فاخر تولیدات هنری ساخت داخل را به عنوان سفیران هنر به دیگر ملت‌های جهان معرفی کنند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص 500 میلیون دلار به‌ منظور توسعه صنایع دستی در کشور خبر داد و گفت: با تخصیص این مبلغ از سوی رئیس‌ ‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز صنایع دستی به منظور توسعه و گسترش هنر صنایع دستی گام مهمی در راستای رونق این بخش برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: مراحل مقدماتی دریافت این خط اعتباری مشخص شده است که پس از مشخص شدن بانک عامل این تسهیلات تخصیص داده خواهد شد.

صالحی‌مرام بر ضرورت رونق صنعت بسته‌بندی صنایع دستی کشور به منظور توسعه صادرات این بخش تأکید کرد و گفت: امید است با مجموعه فعالیت‌های انجام شده بتوانیم بسته‌بندی شکیلی برای محصولات هنری صنایع دستی کشور انجام دهیم، چراکه صنایع دستی در واقع ارزش قومی، بومی و منطقه‌ای یک کشور را به دنیا معرفی می‌کند.

نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، استاندار چهارمحال و بختیاری، نمایند مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد گشایش یافت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول