اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم باید از واقعیت‌های اقتصادی کشور با خبر شوند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم باید از اقدامات خصمانه دشمن آگاه شوند، گفت: اگر مردم از واقعیت‌های اقتصادی کشور خبر نداشته باشند، نمی‌توانند در عرصه‌های مختلف به صورت مؤثر حضور یابند.

مردم باید از واقعیت‌های اقتصادی کشور با خبر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی و تقسیم اعتبارات شهرستان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهید محمدجواد باهنر افتخار ما کرمانی‌ها است.

وی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی دولت‌مردان نظام اسلامی خواند و ابراز داشت: رمز ماندگاری افراد در خدمتگزاری به مردم است که خدمتگزاری این شهدا موجب ماندگاری آنها شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: با رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر انقلاب بر معیارها و ارزش‌ها همچنان پابرجا است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش بیشتر مدیران برای خدمت به مردم در یک سال پایانی دولت شد و از آمادگی نمایندگان استان برای برطرف کردن مشکلات خبر داد.

پورابراهیمی با اشاره به تعامل بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر عنوان کرد: فضای مطلوبی برای توسعه ایران ایجاد شده است.

وی اذعان داشت: دشمنان به دنبال این امر هستند که به هر شکلی انقلاب اسلامی را متوقف کنند و اراده مردم برای رسیدن به قله‌های پیشرفت را از بین ببرند.

پورابراهیمی توطئه‌های ابتدای انقلاب اسلامی، راه‌اندازی جنگ هشت ساله و فتنه 88 را از جمله دسیسه‌های دشمنان برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی برشمرد و بیان کرد: دشمنان در حال حاضر وارد عرصه اقتصادی شده‌اند تا از دورن نارضایتی مردم را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه باید تعدیل روی دهد، ابراز داشت: این امر به علت تحقق کمتر بخشی از درآمدهای ارزی ما است.

پورابراهیمی بیان داشت: تحریم نفت خام ایران، انتقال منابع ارزی و حمل و نقل این فضا را ایجاد کرده است که ما درباره وابستگی بودجه کشور به محصولات نفتی به دنبال راهکارهایی باشیم.

وی با بیان اینکه مردم باید از اقدامات خصمانه دشمن آگاه شوند، ابراز داشت: اگر مردم از واقعیت‌های اقتصادی کشور خبر نداشته باشند، نمی‌توانند در عرصه‌های مختلف به صورت مؤثر حاضر شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هر زمان که ما در مورد موضوعی فراخوان عمومی دادیم، موفق بوده‌ایم و مردم باید از ابعاد مختلف توطئه‌های اقتصادی آگاه شوند.

پورابراهیمی گفت: سرانه تولید و مصرف باید در کشور معکوس شود، زیرا در حال حاضر سرانه تولید از مصرف پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس غیر متعهدها فصل جدیدی را در ارتباطات ایران رقم می‌زند، افزود: یکی از راهکارهای ما در دوران ریاست جنبش غیر متعهدها توسعه اقتصادی است.

پورابراهیمی با بیان اینکه تبدیل ایران به قدرتمندترین کشور در تولید سلاح‌های نظامی در منطقه نتیجه هشت سال دفاع مقدس و خون شهدای مظلوم ما است، خاطرنشان کرد: دشمنان به زودی آثار مطلوب تحریم‌های اقتصادی را در کشور مشاهده می‌کنند.

وی صدای دشمنان در زمینه حمله به ایران را ناشی از ضعف آنها خواند و افزود: اگر دشمنان امروز سختی‌هایی را به نظام وارد می‌کنند، این مکر به خودشان بر می‌گردد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری به صورت شناور تعریف می‌شود، عنوان کرد: همت و تلاش بیشتر برای مدیریت منابع در سازمان‌ها و توجیه کارکنان باید صورت گیرد.

وی اذعان داشت: بخشی از مشکلات اقتصادی به علت تحریم‌هاست، اما بی‌کفایتی بعضی از مدیران ارتباطی با آمریکا ندارد.

پورابراهیمی از رتبه چهارم اقتصادی ایران در بین کشورهای غیر متعهد و رتبه 15 در دنیا خبر داد و ابراز داشت: تحریم دشمن فرصتی است که ایران در آینده‌ای نزدیک به قله‌های بلند اقتصادی دست یابد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول