اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد

اتمام عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پست برق کشور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: پس از ماه‌ها تلاش و مجاهدت جامعه علمی و صنعتی کشور در راستای ساخت بزرگ‌ترین پست برق کشور سرانجام این پروژه با موفقیت در مدار تست آزمایشی قرار گرفت.

اتمام عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پست برق کشور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود هندیان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه عظیم ملی با سرمایه‌گذاری 960 میلیارد ریال مقرر است دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران مستقر را برطرف و توزیع پایدار برق را هدایت و رهبری کند.

وی افزود: پیش‌نیاز موفقیت و تولید پایدار در صنایع انرژی‌بر نظیر فولاد و آلومینیوم مستلزم توزیع برق از طریق ایجاد پست و خطوط انتقال است که خوش‌بختانه با تلاش کارشناسان و بهره‌مندی از دانش و توان داخلی امروز در آستانه کلید خوردن این حرکت ملی هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس احداث 30 کیلومتر خطوط انتقال از گنو به منطقه، سه کیلومتر برج‌های تلسکوپی و پست 400.230 کیلوولت را نشان از تغییر آهنگ توسعه در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: بسیار خرسندیم که این حرکت به عنوان یک اثر ماندگار در جهش صنعتی استان هرمزگان به یادگار خواهد ماند.

هندیان در پایان اضافه کرد: با وجود همه کاستی‌ها بار دیگر تعهد به آرما‌ن‌های انقلاب مرزهای محدودیت را تبدیل به فرصت سازندگی کرد و ارزش‌های کارکنان منطقه ویژه را در قالب خدمتی دیگر به منصه ظهور رساند.

وی ادامه داد: اینک با بهره‌مندی از این پست، هرمزگان به جمع استان‌های صاحب تکنولوژی در عرصه توزیع دست یافته و امید است با تحقق تامین منابع ارزی نیروگاه گازی 500 مگاواتی چرخه تولید و توزیع در منطقه تکمیل تا عرصه تولید از پایداری بیشتری برخوردار شود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری بزرگراه شهید رجایی در غرب بندر عباس واقع شده است.

این منطقه در تاریخ 24 دی ماه 76 با نام منطقه ویژه اقتصادی معادن و فلزات، بر اساس مصوبه هیئت وزیران تاسیس و از تاریخ 16 اسفند 83 به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و سپس با اضافه شدن عبارت اقتصادی در ابتدای سال 88 به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تغییر نام داد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول