اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت:

682 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین رسیدند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: 682 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین رسیده‌اند.

682 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فخراله ‌مولایی بعدازظهر امروز در جلسه مشترک اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران و جمعی از فعالان اقتصادی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: بیشترین مشکل صنعت‌گران در حال حاضر بعد از تولید است چراکه ما تلاش کردیم با مساعدت دولت و نمایندگان مجلس بیش از 90 درصد زیرساخت‌های واحدهای فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را برطرف کنیم.

به گفته مولایی، 15 درصد مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به فقدان بازار، هفت درصد مربوط به اختلاف شرکا، شش درصد مواد اولیه و چهار درصد ماشین آلات است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: وظیفه ذاتی سازمان ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه 900 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور موجود است، خاطرنشان کرد: 682 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین رسیده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در این شهرک‌ها، 28هزار و 102 واحد به بهره‌برداری رسیده ‌که برای 591 هزار و 816 نفر در سراسر کشور اشتغال ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این تا خرداد سال جاری 48 شهرک و ناحیه تخصصی در سراسر کشور ایجاد شده که از این تعداد 37 شهرک صنعتی و 11 ناحیه صنعتی را شامل می‌شود.

مولایی ادامه داد: 32 درصد کل واحدهای صنعتی در کشور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

وی با ابیان اینکه با نگاهی ویژه به شهرک‌ها و صنایع کوچک می‌توانیم به قله‌های رفیع صنعتی در کشور دست یابیم، خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی، اقتصاد مقاومتی و تولید صادرات‌گرا در گرو توجه به صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به پروژه‌های هفته دولت تصریح کرد: 567 طرح عمرانی در هفته دولت ‌به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. هم‌اکنون  293 پروژه زیربنایی با صرف اعتبار 934 میلیارد ریال و 274 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 6 هزار و926 میلیارد ریال و اشتغالزایی 7 هزار و 682 نفری آماده افتتاح است. 

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول