اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ‌دشتستان خبر داد‌

انجام بیش از 4 هزار بازرسی از اصناف دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از انجام بیش از چهار هزار بازرسی از اصناف دشتستان در مرداد امسال خبر داد.

انجام بیش از 4 هزار بازرسی از اصناف دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ابوالقاسم محمدزاده شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان نظارت ویژه‌ای بر اصناف مختلف دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: همزمان با برگزاری طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان که از تاریخ یکم مرداد آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه داشت، بازرسین این اداره به‌صورت دو شیفت صبح و عصر در سطح بازار بر فرآیند تولید تا توزیع مرغ نظارت کامل داشتند.

این مسئول تصریح کرد: تعداد 4 هزار و 739 مورد بازرسی از آغاز طرح انجام شده که 91 درصد این بازرسی‌ها مربوط به واحدهای خرده فروشی کالا و مواد غذایی بوده است.

محمدزاده گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته در این مدت تعداد 111 مورد تخلف شامل گرانفروشی، عدم عرضه کالا، احتکار، عدم نصب برچسب قیمت و... کشف و طی آن  85 فقره پرونده برای متخلفین تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را یک‌میلیارد و 195 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین تخلفات مربوط به عدم درج قیمت با 46 مورد، گرانفروشی 19 عرضه خارج از شبکه با 17 فقره پرونده است ‌که برای صدور حکم نهائی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده‌اند.

محمدزاده اضافه کرد: طی مدت اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان 420 مورد تماس تلفنی و تعداد 44 گزارش دریافتی حضوری در سامانه ستاد خبری واحد بازرسی ونظارت این شهرستان ثبت شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان بیان کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف مربوط به خرده‌فروشی با 63 فقره و واحدهای تولیدی و عمده‌فروش با 14 فقره بوده که 48 فقره پرونده زیر 500 هزار ریال و 19 فقره بالای یک میلیون ریال ارزش ریالی دارند.

وی خاطر نشان کرد: در این بازرسی‌ها تعداد 5 فقره پرونده به ارزش ریالی 2 میلیون و 800 هزار ریال برای واحدهای صنفی آش فروشی و تعداد 8 فقره پرونده به ارزش سه میلیون و 950هزار ریال برای واحدهای صنفی میوه و تره‌بار تشکیل شده است.

محمدزاده اذعان داشت: از تمام توان و ظرفیت موجود برای تنظیم بازار و نظارت بر اصناف استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول