اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 28 استان کشور

نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان اردبیل با حضور 28 استان کشور و تولیدکنندگان و صنعتگران ماهر در اردبیل آغاز شد.

نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در مراسم گشایش این نمایشگاه که صبح امروز در مجتمع شوراسنتر اردبیل برگزار شد اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه آن هم در فصل گردشگری تابستان و ایام تعطیلات شهریور ماه و پیک مسافر فرصتی مطلوب فراهم آورده است تا علاقمندان بتوانند از این نمایشگاه سراسری استفاده کنند.

علیرضا دباغ‌عبداللهی محدودیت‌های موجود در برگزاری این نمایشگاه به ویژه از بابت محل برگزاری را یادآور شد و ابراز داشت: به دلیل پر بودن برنامه نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل بعد از 3 هزار 656 نفر روز کار و فعالیت مجتمع شوراسنتر اردبیل را برای برگزاری نمایشگاه و خوابگاه رازی اردبیل را نیز برای اسکان در نظر گرفتیم.

این مسئول گفت: در این نمایشگاه هنرمندان و صنعتگران در بیش از 60 رشته فعالیت دارند و ما با حمایت استاندار اردبیل، فرماندار و سایر مسئولان و همچنین عوامل مجتمع شوراسنتر برنامه‌ریزی‌های خود را از خرداد ماه آغاز کردیم و با دعوت از تمام هنرمندان صنعتگران سعی کردیم هنر صنعت اصیل ایران را معرفی کنیم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از نواقص و کاستی‌ها و برخی کمبود امکانات عذرخواهی کرد و افزود: مردان بی‌ادعای هنر، بی‌ریا و بدون توجه به ظواهر سعی می‌کنند هنر اصیل ایران را به نمایش بگذارند تا شایسته‌ترین آثار را در معرض دید و فروش بگذارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی استان اردبیل در 170 غرفه تا 10 شهریور ماه برپا بوده و در معرض دید عموم گذاشته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور 2 میلیون مسافر را در تعطیلات شهریور ماه و ایام فراغت پیش آمده پیش‌بینی کردیم، امیدواریم این نمایشگاه نیز فرصتی باشد تا مدت اقامت مسافران و گردشگران بیش از گذشته افزایش یابد.

این مسئول فعالیت 90 هزار صنعتگر صنایع‌دستی را در استان اردبیل یادآور شد و افزود: برای این صنعتگران 50 غرفه در نظر گرفته شده تا آثار خود را در زمینه‌های مختلف ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به هدف‌گذاری 1.5 میلیون دلاری برای صادرات محصولات متنوع صنایع‌دستی کشور اظهار داشت: هرچند حجم این تعهد بسیار بالاست اما یقین داریم با تکیه بر توانمندی صنعتگران و هنرمندان کشورمان می‌توانیم به این میزان صادرات صنایع‌دستی برسیم و یک رقابت خوبی را با صنعتگران و هنرمندان سایر کشورها داشته باشیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول