اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک منتقد سینما:

محدوده نمایش فیلم در تلویزیون فیلترگذاری شده است

خبرگزاری فارس: یک منتقد سینما گفت: اکران فیلم در تلویزیون در گذشته ساده‌تر بود اما هم‌اکنون محدوده نمایش فیلم در تلویزیون فیلترگذاری شده است.

محدوده نمایش فیلم در تلویزیون فیلترگذاری شده است

اکبر سلطان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سینمای صنعتی بر گرفته از ساختار هنری است که این موضوع را از سایر صنایع متفاوت کرده است، وقتی از صنعت سخن به میان می‎آید، بیشتر مسایل اقتصادی مد نظر است.

وی افزود: دست‎اندرکاران سینما وقتی که با هزینه خود فیلم می‎سازند نگاه ویژه‎ای به شرایط اکران سینماها دارند و با ارزیابی شرایط در حوزه نمایش فیلم‎ها سینماهای کشور را دنبال می‎کنند.

این منتقد سینما و تلویزیون بیان کرد: در نقطه مقابل تلویزیون که فاقد مقوله گیشه است، سینما قرار دارد، زیرا فیلمسازان تولیدات تلویزیونی بیشتر مواقع با بودجه سازمان صداو سیما دست به تولید می‎زنند.

وی گفت: اکران فیلم در تلویزیون در گذشته ساده‌تر بود، اما در حال حاضر وقتی یک فیلم در قالب اثر تلویزیونی ساخته می‌شود باید از چند مرحله عبور کند و به نوعی محدوده نمایش فیلم در تلویزیون فیلترگذاری شده است.

این کار شناس و منتقد سینما ادامه داد: هنگامی که بازگشت سرمایه طولانی شود، سینماگران کمتر بر روی آثار تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‎کنند، در صورتی که مخاطب تلویزیون قابل قیاس با سینما نیست.

وی با اشاره به اینکه سینما به راحتی بودجه در اختیار می‎گیرد، گفت: سینما نسبت به تلویزیون با ورود هزینه‎های شخصی در ساخت تولیدات سینمایی در ابعاد اقتصادی بهترحمایت می‎شود، اما فیلم‌سازان در تلویزیون تنها به حمایت هنرمندان نیازمند هستند.

سلطان‌محمدی گفت: سینما به شکلی متفاوت محل خروج فیلم‎های پرمحتوا و در برخی مواقع فیلم‎های غیرارزشی به لحاظ ساختار و محتوا بوده است، در همین کمبودهای سینما را باید در حوزه مدیریت آن جستجو کرد.

وی اضافه کرد: مشکل سینما مدیریتی است، به همین دلیل بدنه مدیریت سینما باید اصلاح شود و حل اختلافات درونی سینما باید در اولویت طرح‎های مسئولان سینما باشد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول