اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

فیلمسازان مستقل جهان در تهران گردهم می‌آیند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل خبر داد و گفت: در این جشنواره که برای نخستین بار برگزار می‌شود، فیلمسازان 72 کشور به رقابت می‌پردازند.

فیلمسازان مستقل جهان در تهران گردهم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمد حسینی ظهر امروز در سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های قرآنی در کشور پیشنهاد کردیم تا معاونت عترت و قرآن راه‌اندازی شود که در این صورت می‌توان کمک گسترده‌ای در بحث فعالیت‌های مذهبی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی به دلیل فرهنگ اصیل و اسلامی خود از بزرگان و مفاخری برخوردار بوده و هست که باید به نسل جوان شناسانده شود، بر همین اساس بزرگداشت‌هایی برای آنها برگزار شده و می‌شود ضمن آنکه سعی داریم تا با احیای آثار آنان در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

حسینی در ادامه به برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف در حوزه شعر و ادب فارسی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زمینه‌ای فراهم شده است که به موضوع شعر و شاعری و ادب فارسی بیش از گذشته توجه می‌شود که دیدار مقام معظم رهبری با شعرا و فعالان عرصه شعر و ادب مؤید این ادعا است.

وی گفت: تلاش‌ها بر این است تا بها دادن به شعر و ادبیات بتواند باعث صیانت از زبان فارسی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحث مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تلاش هستیم تا ارتقا و گسترش یابند.

ورود بچه مذهبی‌ها به عرصه هنر

وی در ادامه به بحث گسترش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و با بیان اینکه در سال 84 نزدیک به 2 هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مسجد داشتیم، تاکید کرد: امروز این میزان به 14 هزار کانون رسیده که جای توسعه نیز دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معتقدیم بچه‌ مذهبی‌‌ها و مسجدی‌ها باید به عرصه هنر کشور راه یابند و این امر با تقویت و توسعه کانون‌های مساجد امکان‌پذیر خواهد بود.

حسینی از دیگر فعالیت‌های مورد توجه وزارتخانه متبوع خویش را فعالیت در فضای مجازی دانست و گفت: درصدد ساماندهی و تولید نرم‌افزارهای گوناگون برای ارائه حتی به خارج از کشور هستیم که به دلیل غنای فرهنگی می‌توان رویدادهای تاریخی و زندگانی مفاخر را در قالب بازی‌های رایانه‌ای عرضه کرد.

فیلمسازان مستقل سراسر دنیا در ایران گرد هم می‌آیند

وی تصریح کرد: پس از اجلاس غیرمتعهدها بلافاصله جشنواره فلیمسازان مستقل با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا و حتی آمریکا را برگزار می‌کنیم که جنبش وال استریت، نقد نظام سرمایه‌داری، وضع حاکم بر جهان و چند موضوع جهانی دیگر همه در قالب فیلم کوتاه، مستند و فیلم سینمایی ارائه می‌شود.

حسینی گفت: در این جشنواره که برای نخستین بار برگزار می‌شود فیلمسازان 72 کشور شرکت دارند و به رقابت می‌پردازند، این در حالی است که از کشور آمریکا 250 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: امروز سینمای ما به قدری توسعه پیدا کرده که تشکیلات فعلی پاسخگوی نیازهای اهالی سینما نیست و باید تشکیلاتی عریض‌تر با بودجه مستقل برای حمایت از این عرصه فعال شود.

حسینی یادآور شد: در بخش بین‌الملل باید فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهیم و در ساخت فیلم‌های مشترک، برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و شرکت در مجامع جهانی پررنگ‌تر و حضوری فعالانه‌تر لازم دارد.

برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برپایی جشنواره‌های قرآنی در کشور، برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها و توجه ویژه دولت به وضعیت مصلی‌ها، مساجد، مراکز دینی و حوزه‌های علمیه را برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرای وزارتخانه‌های خود عنوان کرد.

وی گفت: در سال‌های اخیر با برگزاری هفته‌های فرهنگی در سایر کشورها حرکت‌هایی گسترده‌ای آغاز شده که مورد استقبال چشمگیر مخاطبان در خارج از کشور قرار گرفته است.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم چهره واقعی و فرهنگ غنی و اصیل ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی و تبیین کنیم، هفته‌های فرهنگی یکی از بهترین این راه‌ها است.

وی تاکید کرد: از طریق همین هفته‌های فرهنگی مردم دنیا با آثار، آداب و رسوم، دستاوردها، ظرفیت‌ها، ‌توانمندی‌ها و هنرنمایی هنرمندان ایرانی آشنا می‌شوند که این کار علاوه بر ایجاد بسترهای لازم عرضه و تقاضای آثار ارائه شده، باعث تبادل تجربیات میان اهالی فرهنگ و هنر خواهد شد.

حسینی در ادامه به برگزاری جشنواره امام رضا(ع) که دهمین دوره آن در کشور برگزار می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 182 نقطه در خارج از کشور نیز همزمان با ایران برگزار می‌شود تا فرهنگ رضوی ترویج یابد.

وی تصریح کرد: در جریان برگزاری این جشنواره دانشنامه جامعه رضوی در 10 جلد چاپ خواهد شد تا دستمایه پژوهشگران، محققان، اندیشمندان و دانشجویان باشد.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول