اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نمایشگاه خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد:

بخش عمده سیمان افغانستان را ایران تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر نمایشگاه خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: صادرات سیمان به افغانستان نسبت به گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و تقریباً عمده نیاز سیمان افغانستان از ایران تامین می‌شود.

بخش عمده سیمان افغانستان را ایران تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی خاکسار صبح امروز و در آستانه برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه ایران در کابل سبب معرفی هرچه بیشتر کالاهای ایرانی شده و با توجه به حضور کالاهای دیگر کشورها همچون ترکیه، هند و پاکستان در افغانستان، زمینه رقابت بیشتر در این کشور فراهم می‌شود.

مدیر نمایشگاه خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: مرز مشترک ایران و افغانستان یک فرصت اقتصادی استثنایی را برای تجار ایرانی فراهم کرده و سبب ارتقاء بازار ملی می‌شود.

خاکسار افزود: در حال حاضر صادرات سیمان به افغانستان نسبت به گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و تقریباً عمده نیاز سیمان افغانستان از ایران تامین می‌شود.

خاکسار خاطرنشان کرد: به غیر از سیمان اکثر محصولات ساختمانی ایران در افغانستان بازار مناسبی دارد و روزانه صادرات وسیعی در زمینه محصولات و مصالح ساختمانی به افغانستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کالاها و برندهای ایرانی سبب افتخارات ایران است، تصریح کرد: با توجه به سه محور صنعت مواد غذایی، انرژی و صنعت ساختمان که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده در این راستا محصولات ایرانی در این سه محور نیز می‌تواند به صورت برند منطقه معرفی شود.

خاکسار با اشاره به تحریم‌های خارجی اظهار کرد: تحریم‌های خارجی هیچ تاثیری بر تولید داخلی ندارد بلکه سبب خودکفا شدن در تولید ملی و دستیابی به بهترین فناوری‌ها به ویژه در صنعت ساختمان شده است.

وی افزود: ایران در صنعت ساختمان خودکفا شده و بهترین نوع سیمان، آهن و مصالح سبک در منطقه را تولید می‌کند.

مدیر نمایشگاه خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: کشور افغانستان در زمینه خشکبار و زعفران تولیدات خود را شروع کرده که البته اکثراً به جای تولید صنعتی همواره تولید سنتی انجام می‌دهد و همین موضوع سبب شده بسته‌بندی و بهداشت آنها در کیفیت پائین صورت گیرد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول