اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فامنین:

تقویت زیرساخت‌های اقتصادی فامنین مد نظر باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فامنین خواستار توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان فامنین از سوی مسئولان شد.

تقویت زیرساخت‌های اقتصادی فامنین مد نظر باشد

علی شاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت‌های اقتصادی در هر جامعه‌ای، آن را یکی از عوامل مهم توسعه‌ای خواند و اظهار داشت: شهرستان فامنین به دلیل جدید‌التأسیس بودن نیاز بیشتری به حمایت و توجه مسئولان استانی دارد.

وی با اشاره به نبود مکان مناسبی در این شهرستان برای برگزاری نمایشگا‌ه‌ افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از زمینه‌های خدمت‌رسانی به مردم و عاملی برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است ولی شهرستان فامنین از وجود چنین مکانی محروم است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فامنین اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه در محوطه‌های روباز نیز دارای مشکلاتی است که از آن میان می‌توان به بحث بیمه آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور خدمات‌رسانی به مردم شهرستان بحث برگزاری فروشگاه‌های فوق‌العاده در مقاطعی از سال در برنامه قرار دارد تا بتوانند مایحتاج و لوازم مورد نیاز خود را از این طریق تهیه کنند.

شاکری ادامه داد: البته پایین بودن جمعیت شهرستان و عدم استقبال آنها از برگزاری این فروشگاه‌ها از یک سو و نبود واحدهای تولیدی قوی از سوی دیگر و همچنین پایین بودن درآمد مردم منجر به بروز مشکلات اقتصادی در این بخش شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صادرات نیز وضعیت خوبی نداریم، اظهار داشت: برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان فامنین باید فکر اساسی شود که این امر توجه مسئولان استانی را می‌طلبد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فامنین با بیان اینکه نبود ناحیه صنعتی در این بخش بر این مشکلات افزوده است، تصریح کرد: چند سال است که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در فامنین مطرح و مصوب شده ولی هنوز راه‌اندازی نشده است که این امر باید مورد توجه باشد.

وی عدم حل مشکل شهرک‌ صنعتی و عدم انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر را از دیگر مشکلات پیش رو در شهرستان فامنین دانست.

شاکری افزود: افراد بسیاری در شهرستان متقاضی راه‌اندازی واحدهای تولیدی در بخش‌های اقتصادی هستند اما به دلیل نبود شهرک صنعتی و عدم راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نتوانسته‌ایم کار خاصی برای آنها انجام دهیم، به همین منظور از مسئولان استانی به ویژه استاندار همدان درخواست رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع را داریم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول