اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیجار در مجلس:

تحقق توسعه بیجار در گرو توجه بیشتر دولت به روستاهاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای تحقق توسعه همه‌جانبه این شهرستان، خدمات به روستاییان و برطرف کردن مشکلات و نیازهای آنان را در اولویت قرار دهد.

تحقق توسعه بیجار در گرو توجه بیشتر دولت به روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان در سومین کرسی آزاداندیشی پیام‌نور مرکز بیجار که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه و دانشجویان به عنوان مبدا تحول و توسعه هر منطقه هستند.

وی راه‌اندازی نشریه محلی، رونق‌بخشی به کشاورزی، تقویت روحیه نقدپذیری، حمایت از تولید فکر و ایده و همچنین تدوین سند چشم‌انداز توسعه بیجار توسط دانشگاهیان را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار در این شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی هر منطقه مستلزم همکاری و هماهنگی تمامی اقشار به ویژه نخبگان و فرهیختگان آن منطقه است.

بیاتیان همچنین به نقش روستاییان به عنوان عوامل اصلی تولید در رشد اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: دولت باید توجه بیشتر به روستاها و افزایش خدمات و برطرف کردن مشکلات و نیازهای روستاهای منطقه را مدنظر قرار دهد.

به گفته وی، دولت باید با ایجاد راه دسترسی مناسب به عنوان زیرساخت اصلی توسعه از تولیدکنندگان بومی حمایت کند چراکه بدون شک کشاورزان نقش بسیار مهمی در فرایند تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی ایفا می‌کنند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور مرکز بیجار نیز در این نشست ضمن تشریح آثار و برکات نشست‌های آزاداندیشی گفت: مهم‌ترین خروجی برگزاری این کرسی‌ها برای کمک به حل مسائل و مشکلات جامعه و ارائه داده‌ها و نظرات علمی به دستگاه‌های تصمیم‌گیر است.

وحید احدنژاد به لزوم توجه بیشتر به صنایع‌دستی این شهرستان به ویژه فرش دستبافت بیجار تاکید کرد و از تدوین سند رونق فرش آهنین بیجار توسط دانشگاهیان در راستای معرفی بیشتر این فرش و حمایت از تولیدکنندگان این هنر خبر داد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور مرکز بیجار توسعه و رشد منطقه را در سایه حمایت از تولیدکنندگان بومی عنوان کرد.

سومین کرسی آزاداندیشی با موضوع توسعه عملی، فرهنگی و اقتصادی بیجار با عنایت به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ثروت از طریق توسعه علم و دانش با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه، فرماندار و نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان ادارات شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام‌نور بیجار برگزار شد.

در این نشست اساتید دانشگاهی، دانشجویان و نخبگان اقتصادی و جمعی از مدیران شهرستان نیز پس از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف، نظرات و راهکارهای خود را در خصوص عوامل توسعه‌نیافتگی و راه‌های پیشرفت همه‌جانبه شهرستان بیجار بیان کردند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول