اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد

لزوم توجه به سند جامع توسعه صادرات غیر نفتی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: یکی از موضوعات مهمی که لازم است به صورت اصولی مورد توجه قرار گیرد، سند جامع توسعه صادرات غیر نفتی است.

لزوم توجه به سند جامع توسعه صادرات غیر نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی، علی صفرزاده در نشستی با هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان‌رضوی، اظهار داشت: سند جامع توسعه صادرات غیر نفتی استان توسط این سازمان در سال قبل پیگیری و وظایف دستگاه‌های اجرایی استان و جایگاه هر کدام از بخش‌ها در فرآیند صادرات تبیین شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در سال جاری باید از طریق اتحادیه صادر کنندگان استان، رشد کمی حدود 40 درصدی صادرات غیر نفتی خراسان‌رضوی اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه صادرات، اصلی‌ترین موضوع اقتصاد مقاومتی و یک موضوع فرابخشی است، افزود: بسیاری از دستگاه‌ها در امر صادرات دخیل هستند و اتحادیه صادرکنندگان به عنوان حرفه‌ای‌ترین نهاد صادراتی باید در این بخش نقش اصلی را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به واگذاری امر پایش و تحلیل و ارزیابی صادرات خراسان‌رضوی به اتحادیه صادرکنندگان گفت: تشکیل کارگروه توسعه صادرات نیز می‌تواند در رصد مستمر موضوعات مرتبط با صادرات توسط بخش خصوصی بسیار موثر باشد.

صفرزاده به تشکیل جلسات کمیته پایش تجارت خارجی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و اظهار داشت: نتایج این جلسات در 3 سطح استانی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی تامین واگن برای کالاهای صادراتی بر عهده راه‌آهن است، افزود: در سال گذشته بیش از 50 جلسه در موضوع تامین واگن و حمل و نقل ریلی صادرات استان برگزار شد و اتحادیه صادرکنندگان که یک مرجع کارشناسی است باید مدلی را به عنوان پیشنهاد برای حل معضل واگن ارائه دهد.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول