اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری در ارتقای شاخص‌های توسعه از استان‌های برتر است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در ارتقای شاخص‌های توسعه جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‎رود.

چهارمحال و بختیاری در ارتقای شاخص‌های توسعه از استان‌های برتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده در نشست شورای اداری جوان این استان اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا در آن به تشریح خدمات و فعالیت‌های دولت نهم و دهم پرداخت و آن را به مردم اطلاع‌رسانی کرد.

وی افزود: در طول دوران هفت ساله دولت عدالت‌محور شاهد ارتقای شاخص‌های رشد و توسعه در این استان بودیم به گونه‌ای که در بسیاری از حوزه‌ها تحول چشمگیری مشاهده می‌شود.

فروزنده، توجه به مباحث فرهنگی را از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت نهم و دهم دانست و گفت: کار فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت بوده به نحوی که در این دوران شاهد توجه ویژه به حوزه‌های علمیه، مساجد، مصلا‌ها، پایگاه‌های بسیج و فرهنگسراها هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار و ارقام تولید ناخالص داخلی این استان، تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی این استان تا پایان سال 83، رقمی معادل 890 میلیارد تومان بوده در حالی است که این رقم در پایان سال 88 به 2 هزار و 703 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

فروزنده افزود: همچنین تولید سرانه در استان در سال 84 در حدود یک میلیارد تومان بوده در حالی که در سال 90 به 3 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی میزان صادرات این استان در سال گذشته را 138 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان در سال 83، رقمی بالغ بر 32 میلیون دلار بوده که بر این اساس شاهد رشد پنج برابری صادرات در سال 90 بوده‌ایم.

فروزنده با بیان اینکه در سال‌های اخیر چهارمحال و بختیاری به قطب صنعتی کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: بخش اعظمی از پروژ‌ه‌های کلان این استان در دوران دولت عدالت‌محور کلید خورده و با استقرار صنایع سنگین و تبدیلی، این استان به یکی از نقاط صنعتی کشور تبدیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: افتتاح کارخانه سیمان، فولاد، پتروشیمی، کلنگ‌زنی راه‌آهن، افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی، بهره‎برداری از بیمارستان و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید از جمله پروژه‌های کلان استان در سال‌های اخیر است.

فروزنده تصریح کرد: با ایجاد این صنایع بزرگ، حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در استان نسبت به سال‌های قبل از 84، ده برابر شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در ارتقای شاخص‌های توسعه جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‎رود، خاطرنشان کرد: خدمات دولت عدالت‌محور در چهارمحال و بختیاری و در مناطق کمتر برخوردار از نمود بیشتری برخوردار بوده است.

فروزنده ادامه داد: خدمات دولت در دیگر عرصه‌ها و حوزه‌ها نیز بی‎نظیر و شایسته تقدیر است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: کار و تلاش شبانه‌روزی، ارتباط نزدیک با مردم، استکبارستیزی، عدالت‌گستری و احیای ارزش‌های اصیل انقلاب و اسلام از دیگر ویژگی‌های دولت نهم و دهم است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول