اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

66 درصد تعهدات مسکن روستایی به صدور پایان کار منجر شده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: 66 درصد تعهدات مسکن روستایی استان اردبیل به صدور پایان کار منجر شده است.

66 درصد تعهدات مسکن روستایی به صدور پایان کار منجر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در جلسه ستاد عمران و آبادانی استان اردبیل اظهار داشت: در کنار توجه به مسکن شهری در سال‌های اخیر در حوزه مسکن روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در شهرهای زیر 25 هزار نفر احداث پنج هزار و 500 واحد مسکن به همت بنیاد مسکن شروع شده است که بیش از تعهد این مجموعه رقمی معادل پنج هزار و 867 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده و هفت درصد صاحبان این واحدها نیز پرداخت اقساط بانکی خود را آغاز کردند.

وی تعداد معرفی‌شدگان را بیش از 102 درصد اعلام کرد و افزود: در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز 55 هزار واحد سهمیه استان بوده که 95 درصد صدور پروانه و حدود 94 درصد نیز معرفی به بانک انجام شده است.

بیگدلو با اعلام این‌که در الزامات بودجه سال 90 هشت درصد اعتبارات رقمی معادل 13 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه یک حرکت مثبت و مناسب را شاهد بودیم به طوری که بنیاد مسکن استان در تهیه و اجرای طرح‌های هادی جزو استان‌های موفق بوده است.

این مسئول در ادامه عملکرد شرکت گاز را نیز یادآور شد و تصریح کرد: ‌اعتبارات این شرکت از منابع داخلی و استانی دو برابر رشد یافته است به طوری که سال گذشته 100 روستا گازرسانی شده و بیش از 43 درصد روستاهای این استان از این نعمت برخوردار هستند در حالی که این میزان برخورداری در مناطق شهری به 97 درصد رسیده است.

وی در مورد کارهای انجام شده در حوزه شرکت برق نیز اضافه کرد: 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت روشنایی بهره‌مند بوده و با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ما علاوه بر تأمین نیاز داخلی به استان صادرکننده برق تبدیل شده‌ایم.

به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه بیان کرد: در حوزه ارتباطات نیز در تلفن ثابت 334 هزار شماره تلفن و در تلفن همراه نیز 64 هزار مشترک در استان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند به طوری که ضریب نفوذ تلفن ثابت به همراه بسیار گسترش و توسعه پیدا کرده است.

بیگدلو در مورد عملکرد شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد: در سال گذشته این مجموعه در حوزه‌های مختلف 9 تا 17 درصد افزایش اعتبارات داشته به طوری که تکمیل سد گیوی، بارگیری آن و همچنین تکمیل پایاب سد سبلان با 15 هزار هکتار اراضی آبیاری و سد احمدبیگلو نیز با ظرفیت آبیاری سه هزار و 600 هکتار در اولویت قرار دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت آب و فاضلاب روستایی نیز گفت: در سال گذشته اعتبار اختصاص یافته به این مجموعه بیش از 22 درصد افزایش یافته و تعداد پروژه‌های تک روستایی 92 پروژه با 520 روستا بوده که در یک سال گذشته این تعداد به 142 پروژه با پوشش 838 روستا رسیده است.

بیگدلو با یادآوری این‌که عملیات اجرایی 26 مجتمع آبرسانی به جد دنبال می‌شود تا با تکمیل آن اهالی روستاهای مختلف از این نعمت بهره‌مند شوند، افزود: در سال گذشته پنج هزار و 800 مترمکعب در این حوزه برداشت داشتیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول