اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

کتابخانه « فرزانگان» در بهارستان اصفهان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز کتابخانه فرزانگان در شهرستان بهارستان با حضور جمعی از مسئولان این شهر و غلامرضا یاوری مدیر‌کل کتابخانه‌های استان اصفهان افتتاح شد.

کتابخانه « فرزانگان» در بهارستان اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا یاوری صبح امروز در مراسم افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: ساختمان این کتابخانه که حدود 10 هزار جلد کتاب دارد توسط شهرداری بهارستان به اداره کل کتابخانه‌ها واگذار شده است.

وی افزود: هم‌اکنون این کتابخانه دارای بخش‌هایی مانند بخش کودک، دو سالن مطالعه مجزای ویژه خواهران و برادران و نرم‌افزار نمایه نشریات است و به سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه‌های عمومی کشور مجهز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: به کمک این سامانه که توسط نهاد کتابخانه‌های کشور طراحی شده تمام کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق شبکه اینترانت سراسری به یکدیگر متصل و دارای مدیریتی یکپارچه می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از اینکه تمام کتابخانه‌ها به این سیستم مجهز شوند هر فرد با عضویت در یک کتابخانه عضو تمام کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود.

یاوری تاکید کرد: همچنین از طریق این سیستم هر فرد می‌تواند بدون مراجعه به کتابخانه ثبت‌نام کند و با استفاده از کارت الکترونیکی عضویت از تمام کتابخانه‌های کشور کتاب دریافت کند.

وی با بیان اینکه متراژ کتابخانه «فرزانگان» 300 مترمربع و ارزش ملکی آن 350 میلیون تومان است، گفت: همچنین از سوی اداره کل کتابخانه‌ها 100 میلیون تومان برای خرید منابع این کتابخانه هزینه شده است و 50 میلیون تومان نیز هزینه تجهیز و آماده‌سازی کتابخانه به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، قفسه‌ها، میز و صندلی‌، رنگ‌آمیزی و موارد دیگر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه این سومین کتابخانه‌ای است که در  شهر بهارستان افتتاح می‌شود، گفت: تا پایان مرداد ماه امسال، 22 هزار و 200 نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی بهارستان درآمده‌اند، بنابراین با توجه به جمعیت 60 هزار نفری این شهر در حال حاضر 40 درصد جمعیت شهر بهارستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و این در حالی است که تا سال 88 تنها 4 هزار و 200 نفر در کتابخانه‌های این شهر عضویت داشته‌اند.

وی با اشاره به رشد شاخص‌های کتاب‌خوانی در شهرستان اصفهان گفت: در سال 88 تنها 35 هزار نفر عضو کتابخانه‌ها بوده‌اند که این تعداد اکنون به 90 هزار نفر افزایش یافته است و تعداد کتابخانه‌های اصفهان نیز از 48 به 70 باب افزایش یافته است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول