اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور کتابخانه‌های خرم‌دره خبر داد

فعالیت 6 کتابخانه عمومی فعال در خرم‌دره

خبرگزاری فارس: مسئول امور کتابخانه‌های خرم‌دره گفت: در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های عمومی فعال شهرستان شش باب است.

فعالیت 6 کتابخانه عمومی فعال در خرم‌دره

لیلا صباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با بیان اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره در سال 82 تأسیس شد، اظهار داشت: در حال حاضر این اداره در طبقه فوقانی کتابخانه عمومی کوثر و با یک نفر نیرو فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرمدره دارای چهار کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی است، ادامه داد: کتابخانه جمال‌الدین به علت نداشتن ساختمان غیرفعال بوده و در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های عمومی فعال شهرستان شش باب است.

مسئول امور کتابخانه‌های شهرستان خرم‌دره با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی اداره کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج مطالعه مفید خاطرنشان کرد: طرح من کتاب می‌خوانم، طرح این چند کتاب و برگزاری جشنواره اهدای کتاب از این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح عضویت استانی، طرح عضویت خانوادگی، طرح عضویت رایگان در مناسبت‌ها، ارائه خدمات اینترنتی، ایجاد امکان جستجوی مقالات فارسی در پایگاه مقالات نمایه و همچنین ایجاد وبلاگ با هدف تبلیغ و معرفی فعالیت‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج مطالعه مفید است.

صباغی با اشاره به طرح کتاب من در استان زنجان ابراز داشت: این طرح با هدف تکریم کتابخوانان و تامین منابع درخواستی و مورد نیاز اعضاء صورت می‌گیرد.

وی افزود: طرح‌های دیگری نیز همچون طرح این چند جلد کتاب، طرح اهدای کتاب و طرح شبکه‌ کتابخوانان حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی استان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طرح این چند کتاب، با هدف معرفی منابع مفید به وسیله پوستر است و هدف از طرح اهدای کتاب نیز غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و جمع‌آوری و ساماندهی منابع مازاد موجود در منازل است.

مسئول امور کتابخانه‌های شهرستان خرم‌دره اضافه کرد: طرح عضویت خانوادگی با هدف عضویت همه اعضای خانواده در کتابخانه‌های عمومی با تخفیف 50 درصد برای توسعه فرهنگ مطالعه مفید در خانواده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول