اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برتر مؤسسه تدبیر در کلام وحی:

نظام اندیشه باید بر اساس قرآن باشد

خبرگزاری فارس: استاد برتر مؤسسه تدبیر در کلام وحی گفت: بر اساس قرآن کریم باید اندیشیدن و نظام اندیشه بر اساس قرآن باشد.

نظام اندیشه باید بر اساس قرآن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی صبوحی در هفتمین روز از طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انسان در زندگی باید بر اساس قرآن بیاندیشد و باید نظام اندیشه را بر اساس قرآن قرار دهد، همچنین باید علاوه بر قرائت قرآن در آن تمسک کند، به این معنی که بر اساس قرآن محبت بورزد و بر اساس این ندای الهی رفتار کند.

استاد برتر مؤسسه تدبیر در کلام وحی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به قرآن تمسک کنیم، لازم است که قرآن در قلب و جان ما نفوذ کند و اگر این قرآن بر قلب و جان ما نفوذ کرد، زندگیمان قرآنی می‌شود و هر کاری را بر اساس قرآن انجام می‌دهیم و برای اینکه قرآن در جان و قلبمان نفوذ کند، باید در ذهنمان آن را ماندگار کرده و با خواندن قرآن، ذهنمان را قرآنی کنیم.

صبوحی اذعان کرد: قرآن کریم برای تحمیل یک چیز بیرونی بر انسان‌ها نازل نشده است و به انسان‌ها نمی‌گوید که باید کاری را به اجبار انجام دهید، بلکه قرآن کریم پیام‌آوری است که ما از آن انسانیت و بندگی خدا را فرا می‌گیریم.

وی تأکید کرد: برای تدبیر در قرآن باید موانع فهم قرآن که توسط انسان ایجاد شده و همان گناهان است، برطرف شود و عدم تدبیر در قرآن ربطی به روشنی قرآن ندارد زیرا هماهنگی مطلق بین آیات قرآن نشانه الهی بودن این کتاب است.

صبوحی افزود: اگر غفلت را کنار بزنیم، می‌بینیم که مسائل زیادی وجود دارد که با استفاده از قرآن می‌شود مورد ارزیابی قرار داد.

استاد برتر مؤسسه تدبیر در کلام وحی بیان کرد: بهترین ترجمه و تفسیر قرآن ویژگی‌هایی دارد که از جمله این ویژگی‌ها این است که باید به قرآن به طور خاص نگاه نکرد و باید به فهم هدایتی قرآن توجه داشت.

صبوحی خاطر نشان کرد: سوره‌های قرآن از یک زاویه خاص به تمام زندگی بشر نگاه می‌کند و مورد نیاز تمام دقایق و زمان‌های زندگی انسان است.

وی تأکید کرد: اگر یک سوره از سوره‌های قرآن را به طور کامل بفهمیم، نقش زیادی در زندگیمان دارد و می‌تواند یک نقش هدایت کننده داشته باشد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم کامل‌ترین سخن خدا برای بشر است و به گونه‌ای است که در تمام دوران‌های بعد از خودش کهنه نشده و این قرآن خود را جهانی و جاودانه می‌داند.

استاد برتر مؤسسه تدبیر در کلام وحی اذعان کرد: قرآن حکومت دیکتاتوری و زورگویی فردی بر فرد دیگر یا اکثریت بر اقلیت مانند حکومت‌های استکباری غربی را قبول ندارد.

صبوحی بیان کرد: خدا برای اینکه حکم و حکومت در زمین در بالاترین نقطه باشد، انسان را به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین قرار داد و پیامبر اکرم جانشین خدا از نظر حکم و حکومت در جامعه است و حکومت خدا عادلانه‌ترین حکومت است که در آن حقوق همه رعایت می‌شود.

وی تأکید کرد: خداوند در سوره حجرات از مؤمنان می‌خواهد که از رسول خدا (ص) و رهبر جامعه الهی پیش نیفتند و حتی خودشان را با آن‌ها یکی ندانند و در این باره تقوا داشته باشند و آگاه باشند که خدا تنها قلوب کسانی را برای رعایت این تقوا آماده می‌سازد که صدایشان را در پیشگاه نماینده خدا در حکم حکومت فرو کشیده باشند.

لازم به ذکر است، طرح ولایت با حضور اساتید مطرح کشوری و همچنین دانشجویانی از دانشگاه‌های سراسر استان قزوین به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین برای چهارمین سال متوالی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول