اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

حمایت دولت از بخش خصوصی مهمترین راهکار تحقق تولید ملی است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس یکی از مهمترین راهکارهای تحقق تولید ملی را حمایت دولت از بخش‌های غیردولتی در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد.

حمایت دولت از بخش خصوصی مهمترین راهکار تحقق تولید ملی است

غلامرضا نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: مدیریت و کنترل صحیح واردات، یکی دیگر از راه‌های حمایت از تولید ملی است و باید تنها کالاهایی به کشور وارد شود که توان تولید آن در داخل وجود نداشته باشد و از جمله نیازهای ضروری کشور به شمار رود.

وی گفت: بر اساس قانون، باید 80 درصد از فعالیت‌های بخش دولتی تا پایان سال 1393 به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تخصیص یارانه به بخش‌های تولیدی، یکی دیگر از راهکارهای حمایت از تولید ملی است، تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی از سوی بنگاه‌های تولیدی می‌تواند به‌طور صحیح تشویق و پشتیبانی شود که در نتیجه این امر، هم تولید و هم اشتغال گسترش پیدا می‌کند و همچنین کاهش مالیات و سهم هزینه بیمه نیروی کار می‌تواند انگیزه تولیدکنندگان را برای تولید افزایش دهد.

نوری خاطرنشان کرد: ایران اسلامی باید بی‌نیاز از واردات کالاهای ضروری و اساسی باشد و با همت و کار مضاعف همه نیازها را بر اساس مزیت‌های نسبی موجود در داخل کشور تولید کند و حتی باید ارزش صادرات غیرنفتی نیز به درشت‌ترین رقم صادرات کشور برسد تا ایران اسلامی پایه‌های استقلال واقعی خود را با اقتصاد بدون نفت محکم‌تر کند.

نماینده مردم بستان‌آباد‌ با بیان اینکه فساد اقتصادی یکی از اصلی‌ترین موانع بر سر راه تحقق تولید ملی است، گفت: فساد اقتصادی نقطه مقابل تولید ملی و مانع جدی بر سر راه آن است.

وی ادامه داد: این عارضه، انگیزه تولیدکنندگان را برای توسعه فعالیت‌های تولیدی کاهش می‌دهد و هزینه‌ای را که باید در بخش‌های تولید جذب شود، به سوی فعالیت‌های فاسد اقتصادی روانه می‌کند؛ از این رو باید با فساد مبارزه کرد تا تولیدکنندگان برای تولید تشویق شوند و با انگیزه بیشتری فعالیت کنند.

نوری یادآور شد: برای حمایت از تولید ملی باید موانع اداری در مسیر فعالیت‌های اقتصادی برداشته شود و حمایت‌های خاص از برخی فعالیت‌های اقتصادی صنعتی قطع و عرصه رقابت‌پذیری باز و امن شود. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول