اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد:

صادرات سبب ارتقای تولیدات داخلی و بازار ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: صادرات سبب ارتقای تولیدات داخلی و بازار ملی شده و در بهبود اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.

صادرات سبب ارتقای تولیدات داخلی و بازار ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباسعلی خاکسار در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل صبح امروز و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: صادرات سبب ارتقای تولیدات داخلی و بازار ملی شده و افزایش صادرات در بهبود اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.

مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد خاطرنشان کرد: حضور در بازار خارجی نه تنها سبب ارتقای تولید ملی می‌شود بلکه بازار ارزی را نیز بهبود می‌بخشد و فعالان اقتصادی باید با تلاش و حضور بیشتر نقش مهمی را در پیشرفت بازار ملی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل نخستین نمایشگاهی است که به صورت مشترک با همکاری اتاق تجارت و صنایع افغانستان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ارزشمند بودن بازار دارو در افغانستان جا دارد نمایشگاهی با محوریت دارو و درمان به صورت تخصصی برگزار شود که البته در این راستا نیز برنامه‌ای را در حال بررسی داریم.

خاکسار در ارتباط با مشکلات و موانع برگزاری نمایشگاه کابل تصریح کرد: با همکاری بسیار خوب اتاق تجارت و صنایع افغانستان، از لحاظ اجرایی مشکل خاصی وجود ندارد و موانع موجود برطرف شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مسائل امنیتی حاکم بر افغانستان کمتر شرکتی مایل است به صورت انفرادی در بازار افغانستان حضور پیدا کند این در حالی است که با برگزاری این نمایشگاه شرکت‌ها می‌توانند به راحتی حضور فعالی داشته باشند که خود سبب توسعه ارتباطات و بهبود بازار ملی شده و نشان دهنده نقش کلیدی در ارتقاء بازار ملی است.

مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد مهم‌ترین مزیت‌های حضور در بازار افغانستان را مرز مشترک دو کشور و اشتراک فرهنگی دانست و افزود: مردم افغانستان با کالاهای ایرانی کاملا آشنا هستند و این می‌تواند نقش ویژه‌ای در فروش کالاهای ایرانی داشته باشد.

خاکسار اظهار کرد: با توجه به حضور بازار کشورهای دیگر چون ترکیه، چین و چند کشور اروپایی در بازار افغانستان باید زمینه‌های رقابت بیشتر در این کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول