اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن بازرگانی ایران در کابل:

حضور در نمایشگاه کابل سبب رشد تولید ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت: حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در این نمایشگاه می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای افغانستان به رشد تولید ملی کشور نیز کمک می‌کند.

حضور در نمایشگاه کابل سبب رشد تولید ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی جوانمرد صبح امروز و در آستانه برگزاری نمایشگاه ایران و افغانستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان، با محوریت انرژی، ساختمان و مواد غذایی 8 تا 10 شهریور امسال در کابل برگزار می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در کابل افزود: این نمایشگاه را مدیریت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در بخش‌های مختلف اقتصادی و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور افغانستان با حضور شرکت‌های ایرانی برگزار می‌کند.

وی گفت: مواد غذایی و نوشیدنی، دام و طیور، تجهیزات پزشکی، ساخت و توسعه دانشگاه‌ها، کشاورزی و صنایع تبدیلی، انواع موکت و فرش، صنایع دستی، گردشگری و هتلداری و راه و جاده‌سازی از جمله کالاهایی است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در کابل افزود: آشنایی کامل با بازار ایران و محصولات ایرانی و کیفیت این محصولات، نیاز به ایران به عنوان مهم‌ترین، کم هزینه‌ترین و امن‌ترین مسیر ترانزیتی واردات و صادرات، دارا بودن پایگاه مناسب اجتماعی و اقتصادی در ایران و همچنین آداب و رسوم مشترک از جمله دلایل تمایل تجار افغانی برای تجارت با کشور ایران است.

رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت: نمایشگاه با محوریت انرژی، ساختمان و مواد غذایی و با هدف توسعه ارتباطات و مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور و تثبیت سهم ایران در بازار افغانستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در سالن اورانوس شهر کابل با وسعت 3 هزار مترمربع و هزار و 500 متر فضای غرفه‌ای برگزار می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت: تاکنون 60 شرکت ایرانی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و استقبال فعالان اقتصادی افغان هم تاکنون خوب بوده است.

وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های تجاری میان تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و غرفه‌داران دو کشور برگزار می‌شود تا زمینه ارتباط مستقیم و توسعه مبادلات میان آنان فراهم شود.

جوانمرد با بیان اینکه مجوز برگزاری این نمایشگاه از سوی سازمان توسعه تجارت به نمایشگاه بین‌المللی مشهد داده شده است، گفت: این سازمان 40 درصد یارانه برای هزینه غرفه و حضور در این نمایشگاه به شرکت‌های ایرانی می‌پردازد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول