اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول هفت سال صورت گرفت

رشد 500 درصدی تولید آبزی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: میزان تولید آبزیان در استان زنجان طی هفت سال گذشته 500 درصد رشد داشته است.

رشد 500 درصدی تولید آبزی در استان زنجان

جواد تاراسی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‎‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در طول هفت سال خدمت دولت‏های نهم و دهم تولید محصولات کشاورزی استان زنجان از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع تولید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال 84 حدود یک میلیون و 700 هزار تن بوده است، خاطر نشان کرد: میزان تولیدات کشاورزی در سال گذشته در استان زنجان به 2 میلیون و 400 هزار تن رسیده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: با وجود مشکلاتی چون خشکسالی، آفات نباتی و محدودیت‏‌های دیگری که برای کشاورزان وجود داشت میزان تولیدات محصولات کشاورزی در استان زنجان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 169 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان زنجان اختصاص یافته است، ادامه داد: امیدواریم با ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان در سال جاری نیز شاخص‎ها را ارتقا دهیم.

تاراسی در زمینه تولید آبزیان در استان زنجان با اشاره به اینکه میزان تولید آبزی قبل از روی کار آمدن دولت‎های نهم و دهم 870 تن بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته میزان تولید آبزیان در استان به 5 هزار و 500 تن افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: استان زنجان در زمینه پرورش آبزیان با رشد 500 درصدی روبه‎رو بوده است و از برنامه پنجم نیز پیش‎تر است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سطح زیر کشت باغات استان زنجان را قبل از دولت‎های نهم و دهم 42 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این میزان به 64 هزار هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید زیتون از 14 هزار تن در دوران قبل از دولت‎های نهم و دهم به 36 هزار تن در سال گذشته رسیده است، ادامه داد: میزان محصولات دامی نیز در طول این هفت سال افزایش پیدا کرده است.

تاراسی در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون در استان زنجان اظهار داشت: در طول هفت سال خدمت دولت‎های نهم و دهم میزان ضریب مکانیزاسیون استان از 64 صدم درصد به 1.2 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول