اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شازند خبر داد

افزایش 87 درصدی تولید ماهی در شازند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند از افزایش 87 درصدی تولید ماهی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

افزایش 87 درصدی تولید ماهی در شازند

غلام‌عباس صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این میزان افزایش تولید به دنبال مکانیزه کردن واحدهای پرورش ماهی شهرستان محقق شده است.

وی تصریح کرد: با مکانیزه کردن واحدهای پرورش ماهی تولید ماهی از 195 تن در سال گذشته به 340 تن ماهی در سال جاری افزایش یافت که رشدی 87 درصدی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند با بیان اینکه این میزان ماهی در 22 واحد مزرعه پرورش ماهیان سردآبی و دو سد خاکی تولید شده خاطر نشان کرد: این شهرستان از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در تولید ماهی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود با اقدامات صورت گرفته در زمینه مکانیزه کردن واحدهای پرورش ماهی و مساعد بودن سایر شرایط میزان تولید در سال جاری نیز افزایش یابد.

به گفته وی ماهیان گرم‌آبی به دلیل استفاده از انرژی منابع آبی و عدم نیاز به تغذیه بالا با حداقل هزینه، حداکثر تولید در واحد سطح را داشته و از نظر کیفیت تولید گوشت نیز به دلیل شباهت شرایط زیست طبیعی آبزیان بسیار مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند از برنامه‌ریزی به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و استفاده بهینه از منابع آبی موجود در شهرستان شازند در سال جاری خبر داد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان اذعان داشت: اجرای طرح  آبیاری تحت فشار از سال 72 در دستور کار قرار گرفت که در سال گذشته 330 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول