اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی محلات خبر داد

تولید یک میلیون و 750 هزار قطعه ماهی زینتی در محلات

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی محلات از تولید یک میلیون و 750 هزار قطعه ماهی زینتی در این شهرستان طی سه ماهه گذشته خبر داد.

تولید یک میلیون و 750 هزار قطعه ماهی زینتی در محلات

علی صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و 750 هزار قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 هزار قطعه افزایش تولید داشته است.

وی تصریح کرد: شهرستان محلات یکی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ماهیان زینتی است که با تولید 40 گونه ماهی زینتی رتبه اول کشور از نظر تنوع تولید را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات با بیان اینکه پرورش ماهی در این شهرستان نقش بسیار مؤثری در افزایش صادرات غیر نفتی به خارج از کشور دارد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 657 هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت دامپزشکی شهرستان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته است.

صفری گفت: در حال حاضر محلات با دارا بودن 13 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و با ظرفیت هفت میلیون قطعه ماهی از لحاظ تنوع تولید و تکثیر ماهیان زینتی رتبه اول کشور را دارا است.

وی ادامه داد: پرداختن به صنعت پرورش ماهی نقش بسیار مؤثری در ایجاد اشتغال و درآمد خانواده‌های این شهرستان داشته به طوری که هم‌اکنون افراد بسیاری در این صنعت مشغول کار و تلاش هستند.

مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات همچنین علاوه بر پرورش ماهی در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی نیز جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد و یکی از قطب‌های مهم تولید و پرورش گل در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول