اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس:

مهاجرت روستاییان در استان فارس به شهرها رشد منفی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: رشد منفی مهاجرت‌ها از شهرها به روستاها با ایجاد هویت و شناسایی املاک روستایی، دستاورد بزرگ صدور سند برای واحدهای مسکونی در این مناطق است.

مهاجرت روستاییان در استان فارس به شهرها رشد منفی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، عبدالحسین رامشی در آیین افتتاح نخستین همایش مشترک مدیران کل ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن استان فارس در سال جاری که در شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه با اجرای برنامه‌های دقیق، موفق به کسب مقام برتر صدور اسناد مالکیت روستایی در کشور شده‌ایم، اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت از ابعاد ویژه‌ای برخوردار است که به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این زمینه تثبیت مالکیت‌ها، توسعه مناطق روستایی و رشد فیزیکی و از همه مهمتر رشد منفی مهاجرت‌ها از شهرها به روستاها با ایجاد هویت و شناسایی املاک روستایی، دستاورد بزرگ صدور سند برای واحدهای مسکونی در این مناطق است.

رامشی خاطرنشان کرد: با این شیوه زمینه‌های رشد اقتصادی روستاها فراهم می‌شود و روستائیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل از تسهیلات بانکی و فرصت‌های ایجاد شده بهره‌مند شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس از کارکنان بنیاد مسکن فارس در شهرستان‌های تابعه این استان و نیز کارکنان ثبت اسناد و املاک فارس خواست تا با رعایت دقیق قوانین و مقررات موجود در روند صدور اسناد مالکیت تسهیل ایجاد کنند.

رامشی گفت: در دوره‌های گذشته 35 درصد آرای هیئت‌های نظارت متوجه فعالیت‌های این بخش در حوزه صدور اسناد مالکیت روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: کیفیت را نباید فدای سرعت اجرای مراحل صدور اسناد مالکیت کرد و رعایت قانون و مقررات اولویت اصلی ما است.

در ادامه مصطفی هاشمی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس به تشریح اقدامات انجام شده طی سه برنامه پنج‌ساله دوم، سوم و چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی، رفع مشکلات موجود در مسیر صدور اسناد مالکیت روستایی پرداخت.

مصطفی هاشمی اضافه کرد: ایجاد تحول در عملکردها، ارائه آمار ارسال پرونده‌های موجود به ثبت اسناد، آمار صدور سند مالکیت، ویژگی و مزیت‌های قوانین قبلی این طرح و موفقیت‌های بنیاد مسکن فارس در کسب رتبه برتر صدور اسناد مالکیت روستایی در سطح کشور از جمله توفیقات به دست آمده در این استان بوده است.

این مسئول ادامه داد: توفیقات به دست آمده این نهاد بدون تعامل مستقیم و خوب با اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس امکان‌پذیر نبود.

هاشمی در ادامه گفت: با توجه به صدور 212 هزار و 851 سند مالکیت از ابتدای این طرح تاکنون در استان فارس هشت درصد تعداد کل اسناد صادره کشور را فارس انجام داده که امیدواریم در سال 91 بتوانیم با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی همایش امروز 29 هزار سند مالکیت به تعداد قبلی بیفزاییم.

به گزارش فارس، همایش مشترک ادارات کل بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک فارس با حضور معاونان و روسای ادارات ثبت و مدیران بنیاد مسکن شهرستان‌های استان فارس به مدت یک روز در شیراز و در هتل پرسپولیس این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول