اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام مهم آیت‌الله سبحانی به اجلاس «نم»

اجلاس غیرمتعهدها به دنبال حفظ منافع ملت‌ها باشد / ریشه تروریسم سوزانده شود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم با صدور پیامی نکاتی را در خصوص رویکردهای سران کشورهای غیرمتعهد متذکر شد.

اجلاس غیرمتعهدها به دنبال حفظ منافع ملت‌ها باشد / ریشه تروریسم سوزانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم پیام آیت‌الله سبحانی به این شرح است:

دنیای امروز چشم به این اجلاس دوخته و آرزومندند که شخصیت‌های بزرگ در عین غیرمتعهد بودن به ابرقدرت‌ها به تعهدات اخلاقی و انسانی خود عمل کنند و به اهداف مقدس جامه عمل بپوشانند.

اینک به برخی از چشم‌اندازهای مهم در این اجلاس اشاره می‌شود.

1. قدرت‌ها می‌خواهند نفوذ خود را گسترش دهند و سیطره خود را بر کشورهای ضعیف و ناتوان بگسترانند، این اجلاس باید مستقل از ارائه این قدرت‌ها عمل کند و تنها منافع ملت‌ها را در نظر بگیرد و در مقابل ارائه توسعه‌طلبی این قدرت‌ها بایستد.

چگونه می‌توان تحمل کرد که قدرت‌های بزرگ جهان بخواهند بر 120 کشوری که در اینجا نماینده دارند حکومت کنند، آیا این دموکراسی است؟

2. تروریسم امروز بشریت را تهدید می‌کند و متاسفانه در نقاط مختلف جهان در حال گسترش است، باید با برنامه‌ریزی خاصی ریشه این پدیده سوزانده شود و جامعه انسانی به جای خونریزی، همزیستی مسالمت‌آمیز را در پیش گیرند و در موارد اختلاف به گفتمان روی آورند.

3. سلاح‌های کشتار جمعی از نظر تمام مکاتب اخلاقی و شرایع آسمانی محکوم است، این اجلاس می‌تواند با برنامه‌ریزی خاصی، منطقه و بلکه جهان را از این سلاح‌ها تخلیه کند.

4. رسانه‌های جمعی در جهان از نظر اخلاقی و قانونی موظف هستند از هر نوع دروغ‌پردازی و تضعیف روحیه‌ها خودداری کرده و رویدادها را آنچنان که هست منعکس کنند نه آنچنان که ابرقدرت‌ها می‌خواهند.

5. یک ششم جمعیت جهان با فقر و گرسنگی دست به گریبان هستند، آیا نباید فکر جهانیان را به چنین مسائلی معطوف داشت و برای آن چاره‌جویی کرد؟

در پایان توفیق همگان را در انجام وظایف از خداوند بزرگ خواهانم.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول