اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت رشت خبر داد

ثبت‌نام 170 پزشک در طرح پزشک خانواده رشت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت گفت: 170 نفر پزشک تاکنون برای اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 170 پزشک در طرح پزشک خانواده رشت

  به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت نجف‌زاده صبح امروز در جلسه شورای اسلامی این شهرستان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در کشور اظهار کرد: امسال طرح مذکور در تمام کشور اجرایی می‌شود.

وی از تشکیل پرونده الکترونیکی برای افراد در طرح پزشک خانواده خبر داد و افزود: اجرای طرح پزشک خانواده به‌زودی در گیلان آغاز می‌شود و ثبت‌نام پزشکان در حال انجام است.

نجف‌زاده نظام ارجاع را طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اجرای قانون اساسی خواند و تصریح کرد: نظام سلامت اکنون با مشکلاتی مواجه است و اجرای طرح پزشک خانواده موجب اصلاح نظام سلامت می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت را از اهداف اجرای طرح پزشک خانواده دانست و ابراز کرد: اجرای طرح مذکور موجب اصلاح الگوی مصرف در استفاده از دارو می‌شود.

وی عدم موازی‌کاری را از جمله اهداف طرح پزشک خانواده برشمرد و بیان کرد: پزشکان در طرح پزشک خانواده نسبت به بیمار مسئول هستند.

نجف‌زاده با اشاره به مصرف بالای دارو در کشور، اذعان کرد: مصرف بیش از حد دارو در کشور هزینه‌های بسیاری را به دولت تحمیل می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت طرح پزشک خانواده را سلامت‌نگر و پیشگیری کننده توصیف کرد و یادآور شد: پزشکان در طرح پزشک خانواده از 500 تا 2 هزار و 500 نفر بیمار را می‌توانند زیر پوشش بگیرند.

وی با تاکید براینکه سلامت جسمی، روحی و اجتماعی بیمار در طرح پزشک خانواده به عهده پزشک است، اظهار کرد: تمام ابعاد سلامت جامعه و خانواده در طرح پزشک خانواده توجه شده است.

نجف‌زاده پرداخت حق ویزیت در طرح پزشک خانواده را به عهده دولت خواند و تصریح کرد: پزشک خانواده برای ارتقای سلامت به تمام افراد زیر پوشش مراجعه می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت با بیان اینکه فرد در طرح پزشک خانواده می‌تواند پزشک خود را تعیین کند، ابراز کرد: طرح پزشک خانواده نابسامانی بهداشت و درمان را در جامعه سامان می‌دهد.

به گفته وی بیمار اگر نیاز به پزشک متخصص داشته باشد از طرف پزشک خانواده معرفی می‌شود.

نجف‌زاده اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان رشت را نیازمند 306 نفر پزشک دانست و بیان کرد: حدود 170 نفر پزشک تاکنون برای اجرای طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت با اشاره به استفاده از پزشکان تامین اجتماعی برای اجرای طرح پزشک خانواده، اذعان کرد: پزشکان دانشگاه علوم پزشکی نیز در اجرای طرح پزشک خانواده همکاری می‌کنند.

وی همچنین از تجهیز تمام خانه‌های بهداشت شهرستان رشت به رایانه تا دو ماه دیگر خبر داد و گفت: شهرستان رشت دارای 200 خانه بهداشت است ضمن اینکه 10 خانه بهداشت در هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول