اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

پزشکان یاری‌گر اجرای طرح پزشک خانواده باشند

خبرگزاری فارس: استاندار همدان در همایش تجلیل از پزشکان استان گفت: پزشکان یاری‌گر اجرای طرح پزشک خانواده باشند.

پزشکان یاری‌گر اجرای طرح پزشک خانواده باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌محمد آزاد در همایش تجلیل از پزشکان استان اظهار کرد: زادروز عالم بزرگ و پرافتخار علم پزشکی در ادبیات، تاریخ و فرهنگ ما دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه طبیب کسی است که توأم با علم طب حکمت نیز داشته باشد، ابراز کرد: یک پزشک علاوه بر علم پزشکی باید روانشناس و حکیم باشد تا بتواند بیمار را التیام جسمی و روحی بخشد.

استاندار همدان خطاب به پزشکان و با بیان اینکه اجر شما اجری معنوی است، گفت: شما ناجی و التیام دهندگان دردهای مردم هستید و به حق اگر آدمی را نجات دهید عالمی را نجات داده‌اید.

وی با بیان اینکه پزشکان در همه عرصه‌ها پیشگام هستند، افزود: در مواقع بحرانی چون زلزله و سیل این قشر جزو نخستین گروه‌های اعزامی هستند که در راستای عمل به وظیفه خود گام برمی‌دارند.

آزاد با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، پزشکان سطح استان باید یاری‌گر این مهم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به وجود 22 بیمارستان و 3 هزار و 200 تخت بیمارستانی فعال در استان، گفت: 16 بیمارستان از این تعداد دانشگاهی، سه بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان نیز نظامی یا وابسته به تأمین اجتماعی است.

به گفته رضا صفی‌آریان، در استان همدان 730 پزشک عمومی، 410 پزشک متخصص، 35 فوق تخصص، 200 داروساز، 220 دندانپزشک عمومی و 64 متخصص دندانپزشکی فعال هستند.

وی با بیان اینکه در استان همدان یک جامعه 12 هزار نفری از پزشکان امر بهداشت و درمان و آموزش را بر عهده دارند، افزود: این قشر در همه عرصه‌های مختلف جامعه از قبل از انقلاب، جنگ تحمیلی تاکنون همواره خدمت‌رسانی کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان با بیان اینکه تنها انتظار جامعه پزشکی، حفظ شأنیت و جایگاه این قشر است، خاطرنشان کرد: این قشر خواهان آن هستند که به خواسته‌های برحقشان جامه عمل پوشیده شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول