اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه جشنواره آش

دوچرخه‎سواران بین‎المللی از جاذبه‎های تاریخی زنجان بازدید کردند

خبرگزاری فارس: دوچرخه‎سواران بین‎المللی در قالب یک تور از جاذبه‎های تاریخی استان زنجان بازدید کردند.

دوچرخه‎سواران بین‎المللی از جاذبه‎های تاریخی زنجان بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تور دوچرخه‎سواری بین‎المللی صبح امروز از جاذبه‏‌های تاریخی و گردشگری استان زنجان بازدید کرد.

تور دوچرخه‎سواری بین‎المللی که شامل ورزشکارانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، کانادا، آفریقای جنوبی و سنگاپور است، شامگاه چهارشنبه در هفتمین جشنواره سراسری آش ایرانی استان زنجان نیز حضور داشته است.

گفتنی است، این تور دوچرخه‎سواری که در مسیر خود از شهرها و استان‏های مختلف کشور از جمله قوچان، بجنورد، سمنان، فیروزکوه، تهران و تاکستان بازید کرده‌اند، شامگاه چهارشنبه وارد استان زنجان شده‎اند.

دوچرخه‏‌سواران کشورهای مذکور با حضور خود در استان زنجان امروز از جاذبه‎های مختلفی از جمله موزه مردان نمکی، موزه رختشویخانه و موزه صنایع دستی بازدید کردند.

دوچرخه‎سوار کانادایی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس ضمن ابراز خوشحالی از حضور در استان زنجان اظهار داشت: آش ایرانی رنگ و بوی خاصی دارد که سنتی بودن آن را نشان می‎دهد.

سونیا سیماخ با بیان اینکه قبل از حضور در استان زنجان شاهد پخت غذاهای سنتی در یکی از روستاهای شمال تایلند بوده است، خاطرنشان کرد: تجربه آشپزی کردن مردم ایران بسیار جالب است.

وی با تاکید بر اینکه حضور وی در استان زنجان یک تجربه جالبی برای او خواهد بود، ادامه داد: استان زنجان جاذبه‎های خیلی خوبی دارد که در نقاط مختلف جهان نیست.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول