اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

جنبش نم در صحنه‌های بین‌المللی قوی‌تر ظاهر شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) جان بخشیدن به آرمان‌های جنبش عدم تعهد و تشویق اعضا برای حضور پر رنگ‌تر در صحنه‌های بین‌المللی را از مسائلی دانست که باید در جنبش مورد تاکید قرار گیرد.

جنبش نم در صحنه‌های بین‌المللی قوی‌تر ظاهر شود

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران اظهار کرد: اجلاس عدم تعهد یکی از بزرگترین اجتماعات بین‌المللی است و برگزاری این اجلاس بزرگ در ایران نشان‌ از اقتدار کشور و جایگاه محکم آن دارد.

وی ادامه داد: برگزاری این اجلاس می‌تواند تاثیر مهمی در صدور پیام انقلاب داشته باشد و ندای ملت ایران را به دورترین نقاط جهان برساند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به شرایط منطقه ابراز کرد: برگزاری این اجلاس و مباحثی که در آن مطرح شده و خواهد شد، به طور قطع در بهبود شرایط منطقه به نفع ایران نقش‌آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط کنونی سوریه عنوان داشت: رایزنی‌هایی که در جریان برگزاری این اجلاس انجام می‌شود می‌تواند شرایط را در سوریه به نفع جبهه مقاومت تغییر دهد.

رجبی اضافه کرد: در شرایطی که نظام سلطه در صدد انزوا قرار دادن ایران است، حضور سران کشورهای غیر متعهد در تهران نشان از این موضوع دارد که شرایط سیاسی جهان را دیگر نمی‌توان با معادلات قدیمی تحلیل کرد.

وی گفت: این اجلاس بدون شک موجب به وجود آمدن ارتباطات و معاهدات میان کشورهای عضو می‌شود که این موضوع می‌تواند در تامین منافع ملی کشورمان تاثیرگذار باشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در شرایطی که غرب کشورمان را با تحریم‌های گسترده اقتصادی در فشار قرار داده، برگزاری‌ این اجلاس و معاهداتی که در حاشیه آن منعقد می‌شود می‌تواند گام بزرگی در راه تامین منافع ملی محسوب شود.

وی ابراز کرد: حضور سران کشورهای عدم تعهد در تهران و مشاهده وضعیت کنونی کشور می‌تواند بسیاری از تبلیغات منفی را خنثی کرده و به سران کشورها ثابت کند که می‌توان در برابر استکبار ایستاد و تسلیم خواسته‌های ابرقدرت‌ها نشد.

رجبی بیان داشت: برگزاری این اجلاس برای علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در سراسر جهان نوید‌بخش بوده و نشان از اقتدار بین‌المللی و توان امنیتی و اطلاعاتی کشور ما است.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس نقطه شروع ریاست سه ساله کشورمان بر جنبش عدم تعهد است گفت: ریاست ایران بر این جنبش می‌تواند موجب نقش‌آفرینی بیشتر این جنبش در صحنه‌های گوناگون بین‌المللی شود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تا امروز نیز جمهوری اسلامی در جنبش عدم تعهد نقش بی‌بدیلی ایفا کرده است ادامه داد: ریاست ایران بر این جنبش می‌تواند در تعیین سرنوشت نظام بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

وی عرصه اقتصاد، رسانه و صلح بین‌الملل را سه عرصه حیاتی دانست که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

رجبی عنوان کرد: در شرایط کنونی که ریاست این جنبش بر عهده کشورمان گذاشته شده مسئولان باید تلاش کنند تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده در این سه حوزه حوادث جهانی را به بهترین شکل هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی باید تلاش کند تا سطح جنبش را ارتقاء ببخشد اظهار داشت: نقش‌آفرینی این جنبش در جامعه جهانی می‌تواند بسیاری از معادلات را تغییر داده و فضای بهتری برای ملت‌های مستقل به وجود بیاورد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این جنبش این ظرفیت را دارد که نظام سلطه و استکبار جهانی را از مواضع زورگویانه خود عقب براند.

وی جان بخشیدن به آرمان‌های جنبش عدم تعهد و تشویق اعضا برای حضور پر رنگ‌تر در صحنه‌های بین‌المللی را از مسائلی دانست که باید در ریاست سه ساله کشورمان بر این جنبش مورد تاکید قرار گیرد.

رجبی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد: این جنبش می‌تواند سیطره آمریکا و صهیونیست‌ها بر جهان را محو کند.

وی ضمن تاکید به لزوم اتحاد کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: اگر جنبش عدم تعهد جایگاه خود را به دست بیاورد، موج عدالت‌خواهی که نظام ما تئوری‌پرداز آن است، در جهان گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول