اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سبزوار در مجلس:

برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در ایران یک کودتای دیپلماتیک برای کشورهای غربی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غربی اعلام کرده‌اند، برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در ایران که یک کودتای دیپلماتیک برای کشورهای غربی که با تحریم‌های خود ایران را تحت فشار قرار داده بودند، است.

برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در ایران یک کودتای دیپلماتیک برای کشورهای غربی است

رمضانعلی سبحانی‌فر ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با برگزاری اجلاس امروز سران جنبش عدم‌تعهد، اظهار کرد: برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در ایران در این مقطع زمانی که بسیاری از کشورها تصور می‌کردند، می‌توانند با تحریم‌ها ایران را در انزوا قرار دهند بسیار تاثیرگذار است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور کشورهای عضو اجلاس عدم‌تعهد نشان‌دهنده در انزوا نبودن ایران است و برگزاری این اجلاس روابط بین ایران و سایر کشورها را نزدیک‌تر خواهد کرد و سبب بهتر شدن همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌شود.

سبحانی‌‌فر یادآور شد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در حاشیه اجلاس سران عدم‌تعهد، کشورها بتوانند جلساتی را با ایران برای روابط بهتر و همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی انجام دهند.

وی در ارتباط با حضور بان‌کی‌مون در اجلاس عدم‌تعهد گفت: با توجه به اینکه بان‌کی‌مون از طرف صهیونیسم تحت فشار بود که در اجلاس عدم‌تعهد شرکت نداشته باشد، حضور او در این اجلاس نقش بسزایی بر دیپلماسی ایران با سایر کشورها دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مرسی در ایران اظهار کرد: حضور مرسی به این جهت حائز اهمیت است که بعداز گذشت 30 سال اولین رئیس‌جمهور اسلام‌گرای مصر است که به ایران می‌آید و این در روابط ایران و مصر بسیار تاثیر‌گذار است.

سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصر در منطقه خاورمیانه از لحاظ استراتژیک در بین کشورهای عربی از موقعیت خوبی بهره‌مند است می‌تواند در روابط بین ایران و کشورهای عربی تاثیرگذار باشد.

وی در ارتباط با سنگ‌اندازی‌های رسانه‌های غربی برای حضور سران اجلاس عدم‌تعهد در ایران گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی غرب که می‌خواستند با تبلیغات خود مانع حضور سران اجلاس در ایران شوند اما ما هم‌اکنون شاهد حضور 50 کشور در سطح سران و عالی‌رتبه مقامات سایر کشورها در این اجلاس هستیم.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول