اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاله افتخاری در گفت‌وگو با فارس:

فرمایشات رهبری در اجلاس نم نسخه جامعی برای حل مشکلات جهان است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به مردم مظلوم جهان و بی‌عدالتی که در سازمان ملل وجود دارد اثبات می‌کند که دنیا دچار بیماری شده است که فرمایشات رهبری در حقیقت شفا بخش جامع بیماری‌های جهان است.

فرمایشات رهبری در اجلاس نم نسخه جامعی برای حل مشکلات جهان است

لاله افتخاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس نم مجموعه‌ای از رهنمودهای ارزشمندی بود از جمله اینکه جنبش عدم تعهد باید جایگاه اصلی خودش را پیدا کند و اهداف موسسان و بنیانگذاران خود را فراموش نکند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه احقاق حق مظلومان جهان باید از دستاوردهای جنبش عدم تعهد باشد، عنوان کرد: در حال حاضر کشورهای زیادی در جهان تحت ستم هستند حتی مردم کشورهایی که به عنوان سردمداران استکبار جهانی در دنیا وجود دارند نیز مظلوم واقع شده‌اند و از نقض حقوق بشر در امان نمانده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری نسخه جامعی برای حل مشکلات تمام کشورهای دنیا است، 99 درصد از مردمی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند و با ظلم و بی‌عدالتی مواجه هستند و حقوق آنها به صورت آشکار و فاحش نقض می‌شود.

وی ادامه داد: عدم توجه به مردم مظلوم جهان، بی‌عدالتی در سازمان ملل، نگاه دو گانه و تبعیض آمیزی که به کشورهای مختلف وجود دارد همه اینها اثبات می‌کند که دنیا دچار یک نوع بیماری شده است که فرمایشات رهبری در حقیقت شفا بخش جامع همه آلام و بیماری‌های جهان است.

افتخاری تصریح کرد: در تمام عرصه‌های دنیا چه به صورت کلی و چه به صورت مصداقی و جزئی مانند فلسطین، سوریه و ... تحت ظلم  و فشار هستند و شاهدیم که سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به این موضوع اذعان دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تکرار بسیاری از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را در صحبت‌های سخنرانان بعد نیز شنیدیم و این نشان از آن دارد که خود آنها هم باور دارند که وضعیتی که در دنیا حاکم است مطلوب و خوشایند نیست و نیازی به یک بازسازی و بازنگری و راه حلی غیر از سازمان ملل دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور شخصیت‌هایی که استکبار تمام تلاش خود را برای عدم حضور آنها در ایران بکار گرفته بود سبب شد تا تمام دنیا ایران را به رسمیت بشناسند و موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود.

وی در ادامه اضافه کرد: حضور سران جنبش عدم تعهد در ایران و ملاقات آنها با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و اظهار نظرهایی که در ارتباط با کشورهای منطقه و اوضاع جهان انجام می‌شد، تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

افتخاری یادآور شد: آمدن سران اجلاس نم به تهران و حضور با نشاط آنها در شانزدهمین جنبش عدم تعهد حکایت از این دارد که نه تنها به سران استکبار بی‌اعتنایی کردند بلکه با استقبال پرشوری که از اجلاس به عمل آوردند به آمریکا و اسرائیل ثابت کردند که آنها نمی‌توانند عامل تغییر نظر کسی باشند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول