اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قربانی در گفت و گو با فارس:

سخنان رهبری در اجلاس نم پیگیری شود/ اجلاس باید به شعار اصلی‌اش بازگردد

خبرگزاری فارس: نماینده سابق مردم قاین در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری سخنان ولی امر مسلمین جهان در اجلاس غیرمتعهدها توسط اعضا شد و گفت: اجلاس باید به شعار اصلی‌اش بازگردد.

سخنان رهبری در اجلاس نم پیگیری شود/ اجلاس باید به شعار اصلی‌اش بازگردد

حجت‌الاسلام موسی قربانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به تاثیرگذاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تحولات جهان و منطقه و برگزاری آن در سال پایانی عمر دولت دهم اظهار کرد: اجلاس عدم تعهد به میزبانی تهران فرصت خوبی برای این است که اجلاس کاملا در مسیر اصلی‌اش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزبانی ایران از اجلاس در شرایطی است که یک سال آن در دولت دهم و مابقی در دولت بعدی خواهد بود، افزود: قطعا دولت دهم باید برنامه‌ریزی کند تا از این اجلاس دستاوردهای خوبی اعضا داشته باشند.

نماینده سابق مردم قاین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه تاثیرگذاری بالا شود رهبری در اجلاس ملاقات‌هایی داشته‌اند، چون برخی از سران کشورها خواهان ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

قربانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دوره ریاست جمهوری خودشان با برخی از این شخصیت‌ها آشنا بودند، تاکید کرد: در ملاقات‌های رهبری اتفاقاتی رخ می‌دهد که این نیاز به پیگیری دارد یعنی فتح بابی می‌شود برای بیان خیلی از مسائل و بعد سفیر و وزیر امور خارجه باید مطالب مطرح شده در این دیدارهای بسیار را مهم پیگیری کنند.

وی افزود: نکته دوم سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس است که خیلی مهم بوده آن هم در این شرایطی که الان وجود دارد و این می‌تواند یک خوراک باشد در طول مدت ریاست ایران که می‌تواند آنچه که رهبری فرموده‌اند را پیگیری و اجرایی کند.

نماینده سابق مردم قاین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته سوم اینکه ایران از این اجلاس بتواند استفاده کند، یعنی اینکه اجلاس را بتواند به شعار اصلی‌اش بازگرداند، مثلا رئیس جمهور چرایی غیرمتعهدها را یادآور شوند و ماهیت اصلی این جنبش دوباره باید یادآوری شود و حالا باید یک کسی تلنگری بزند که اعضا به وظیفه مهم خود پی ببرند.

قربانی گفت: دیدارهای سران کشورها با مسئولان ایران بسیار مهم است و می‌تواند در تغییر نگرش ایران در نزد آنها بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول