اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرسی آزادآندیشی «ازدواج دانشجویی آری یا خیر» مطرح شد

بررسی ویژگی‌های ازدواج دانشجویی در طرح ضیافت اندیشه

خبرگزاری فارس: کرسی آزاداندیشی با موضوع «ازدواج دانشجویی آری یا خیر» همزمان با اجرای طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در قم برگزار شد.

بررسی ویژگی‌های ازدواج دانشجویی در طرح ضیافت اندیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرسی آزاداندیشی با موضوع «ازدواج دانشجویی آری یا خیر» با حضور دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه‌های قم امروز در سالن اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون از اساتید حوزه و کارشناس امور خانواده در این نشست اظهار کرد: سال گذشته طبق آمار حدود 840 هزار ازدواج در کشور به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در همین سال طبق آمار حدود 142 هزار مورد طلاق به ثبت رسید تصریح کرد: در اروپا آمار طلاق به طور میانگین بیش از 50 درصد است.

این کارشناس امور خانواده خاطر نشان کرد: ازدواج حدود 90 درصد خانواده‌ها در روسیه منجر به طلاق می‌شود و این میزان بالاترین رقم طلاق در اروپا به شمار می‌رود.

تراشیون با اشاره به اینکه بیشترین طلاق‌ها به اوایل دوران زندگی مربوط است اظهار کرد: برای داشتن زندگی پایدار یک سری معیارها نیاز است.

وی یکی از مهم‌ترین معیارها را شناخت دانست و تصریح کرد: زندگی مانند جاده زیبایی است که دارای پیچ و خم‌های زیاد بوده و کسی در این مسیر موفق است که مهارت کافی داشته باشد.

این کارشناس امور خانواده با تاکید بر اینکه متاسفانه در بسیاری از خانواده‌ها این مهارت به اندازه کافی وجود ندارد و همین امر سبب می‌شود تا خانواده با چالش‌هایی روبه‌رو شود خاطر نشان کرد: افراد دارای شخصیت‌ها و لایه‌های مختلف هستند و شناخت شخصیت افراد یک نکته بسیار مهم است.

تراشیون با اشاره به اینکه عدم شناخت لایه‌های شخصیتی افراد یکی از مشکلات مهم در جوامع امروز است خاطر نشان کرد: برای شناخت شخصیتی یک فرد راه‌های بسیاری وجود دارد که با در تنگنا قرار دادن یک شخص می‌توان به شخصیت وی پی برد چرا که افراد وقتی در تنگنا قرار می‌گیرند واکنش نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه میان ازدواج دانشجویی و ازدواج‌های خیابانی و هوسی تفاوت وجود دارد اضافه کرد: انتخاب همسر نیاز به تجربه و مهارت دارد و در اکثر محیط‌ها حتی خانواده‌ها این دانش وجود ندارد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول